Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem szkoły podstawowej i dwóch szkół filialnych. Nowa rada miejska wpadła na pomysł utworzenia zespołu szkolno - przedszkolnego czyli dołączą przedszkole. Jaka jest procedura tworzenia zespołu czy rodzice mają na to wpływ ? Ani nauczyciele ani rodzice nie chcą zespołu co możemy zrobić w takiej sytuacji?
Organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej. Organ prowadzący może połączyć w zespół prowadzoną przez siebie szkołę podstawową z prowadzonymi przez siebie przedszkolami mającymi siedzibę na obszarze objętym obwodem tej szkoły. Organ prowadzący może połączyć w zespół prowadzone przez siebie przedszkola mające siedzibę na obszarze objętym obwodem jednej szkoły podstawowej. Dyrektor zespołu jest dyrektorem szkoły lub placówki w rozumieniu ustawy. Utworzenie zespołu następuje w trybie art. 58 uso, z tym że akt założycielski wymaga zaopiniowania przez rady pedagogiczne. W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek. Organ prowadzący zespół szkół lub placówek albo szkół i placówek może wyłączyć z zespołu niektóre szkoły lub placówki, włączyć do zespołu inne szkoły lub placówki, a także może rozwiązać zespół. W przypadku wyłączenia szkół lub placówek z zespołu oraz rozwiązania zespołu przepisów art. 58 i 59 nie stosuje się. Połączenie w zespół szkoły podstawowej z gimnazjum wymaga pozytywnej opinii kuratora oświaty. Przepis ten nie dotyczy szkół specjalnych, szkół integracyjnych, szkół dwujęzycznych, szkół dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługujących się językiem regionalnym, szkół sportowych, szkół mistrzostwa sportowego, szkół artystycznych, szkół z oddziałami specjalnymi, szkół z oddziałami integracyjnymi, szkół z oddziałami dwujęzycznymi, szkół z oddziałami dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługujących się językiem regionalnym, szkół z oddziałami sportowymi oraz szkół w podmiotach leczniczych, w domach pomocy społecznej, szkół dla dorosłych, a także szkół, o których mowa w art. 5 ust. 3b i art. 35 ust. 2a. Szkoły te mogą być łączone w zespoły na zasadach określonych przez organ prowadzący. Są to uprawnienia organu prowadzącego, rada rodziców i rada pedagogiczna może jedynie pisemnie wyrazić swoje stanowisko w tej sprawie, podając uzasadnienie.Podstawa prawna:Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 62.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy z pracownikiem niepedagogicznym-emerytem zatrudnionym na czas nieokreślony rozwiązuje się stosunek pracy również po zawiadomieniu związków zawodowych?
- Jaka jest podstawa prawna dla wniosku o wszczęcie egzekucji administracyjnej i tytułu wykonawczego TW-2 stosowanego w egzekucji o charakterze niepieniężnym w celu przymuszenia rodzica do wykonywania obowiązku szkolnego przez ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel po uśrednieniu ma 17,95/18 godziny. Czy wpływa to na coś więcej poza mniejszą pensją? Czy traci przez to jakieś uprawnienia? Nauczyciel podpisał porozumienie do umowy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie wzorów dokumentów, które powinno złożyć stowarzyszenie prowadzące obecnie publiczną 6 letnią szkołę podstawową do JST, aby od września móc prowadzić 8- letnią Szkołę Podstawową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń gimnazjum realizuje obowiazek szkolny w ORW. Czy szkoła - gimnazjum- wydaje świadectwo takiemu uczniowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe