Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy placówką oświatowo-wychowawczą i prowadzimy zajęcia pozaszkolne. Czy nasi nauczyciele prowadzący różne zajęcia (turystyczne, sportowe-nauka pływania) muszą mieć program tych zajęć? Jaka postawa prawna nas obowiązuje? Czy te programy zatwierdzamy na Radzie pedagogicznej co roku?
Nauczyciele ww. placówek nie są objęci regulacjami art. 22a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481, które nakładają obowiązek opracowania programów wychowania przedszkolnego, nauczania (realizujących podstawę programową w szkołach) oraz programów nauczania w zawodach na nauczycieli szkół i przedszkoli. Natomiast w związku z tym, że statut każdej placówki określa zakres zadań nauczycieli (art. 112 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.) to z treści statutu danej placówki powinno wynikać, czy nauczyciel zajęć pozaszkolnych ma obowiązek opracowania programu zajęć, a jeśli tak – w jakiej formie. Bez znajomości postanowień statutu nie można odpowiedzieć na pytanie, czy nauczyciele muszą opracowywać programy zajęć, ponieważ zagadnienia tego nie reguluje również rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz.U. z 2017 r., poz. 1606).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do oddziału przedszkolnego (przy szkole podstawowej) uczęszczają dzieci 4,5 i 6-letnie. Czas zajęć w przedszkolu trwa 5 godzin dziennie (od 8.30 do 13.30). Czy obowiązkiem dyrektora jest zapewnienie dziecku, którego rodzice pracują, opieki do czasu ich powrotu - do godz. 16.00 (organ prowadzący przyznał tylko 5 godz. świetlicy na tydzień)? Jakie są podstawy prawne rozwiązania tej sytuacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy podmioty z zewnątrz np. poradnia mogą realizować pomoc psychologiczno-psychologiczną w przedszkolu na podstawie porozumienia zawartego miedzy Gminą, a tą poradnią?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przedszkole Integracyjne - w jaki sposób - zgodnie z nowa podstawą programową dokumentować- np. zapisywać w dzienniku zajęć grupy jej realizację tzn. jak wykazać proporcje zagospodarowania czasu pobytu dziecka w przedszkolu, jak udokumentować pomoc pedagogiczno-psychologiczną, zajęcia rewalidacyjne? Czy nie wystarczy dziennik indywidualny dziecka ze SPE i zapisy w dziennikach specjalistów? Proszę o precyzyjne wyjaśnienie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, poprosiliśmy państwa o stworzenie kompletu narzędzi do badania poziomu bezpieczeństwa w szkole i super!
Zrobiliśmy ankietę dla uczniów, rodziców i nauczycieli… i zaczął się problem … Proszę o informację jak interpretować wyniki badań.
Chodzi konkretnie o stwierdzenie: Czuję, że nauczyciele mnie szanują. Odpowiedź tak dało 46 % uczniów, odpowiedź raczej tak 32%, trudno powiedzieć 15%, raczej nie 2%, nie 0%.
Bardzo proszę o interpretację dotyczącą "czytania" tego wyniku oraz jeśli to możliwe podanie zasad postępowania w przypadku realizacji badań w szkole.
Nauczyciel uparcie twierdzą, że powinno być odpowiedzi na zasadzie Tak lub Nie.
Z góry dziękuję za pomoc w tej sprawie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, dla których organem prowadzącym jest organizacja pozarządowa występują o opinie arkusza organizacyjnego do związków zawodowych i KO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe