Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam nauczycielkę, która skończyła Pedagogikę Specjalną (studia II stopnia magisterskie). Do tej pory była nauczycielem wspomagającym dla dziecka z autyzmem. Od września ma prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym. Czy to wykształcenie wystarczy? Jeśli nie, to czy wystarczy, gdy rozpocznie od października studia podyplomowe z edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu? Czy taki nauczyciel może prowadzić zajęcia za zgodą kuratorium lub organu prowadzącego? Dziękuję za odpowiedź.
Nauczycielka najprawdopodobniej nie posiada kwalifikacji do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych. Zgodnie z § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych wymagane jest kończenie studiów wyższych, zakładu kształcenia nauczycieli, studiów podyplomowych lub kursu kwalifikacyjnego w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów. Jeśli nauczyciel nie ukończył np. oligofrenopedagogiki lub terapii pedagogicznej, do czasu ukończenia studiów podyplomowych nie będzie miał kwalifikacji do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z uczniem z autyzmem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel j.pol. przebywa na urlopie zdrowotnym do 30 kwietnia 2017 roku. W roku szkolnym 2016/17 nie będzie dla nauczycielki godzin j.pol., mam cały etat świetlicy. Mogę jej zaproponować zg. z art.18 KN zmianę. Co w przypadku jeśli odmówi zmiany bo to inne pensum, bo nie chce pracować w świetlicy?
- Mam pytanie odnośnie urlopu dyrektora, który jest na zastępstwie. Jestem nauczycielem oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej. Od 1 września 2019 r. objęłam funkcję wz. dyrektora, który korzysta z urlopu zdrowotnego, jednocześnie na ten okres przejęłam kl. 2 (do przedszkola została zatrudniona inna pani). Do 31 czerwca 2020 r. pełnię wyżej wymienioną funkcję. Niestety nie dostałam karty urlopu i nie wiem ile urlopu mi się należy. Jestem świadoma, że prawo do urlopu nabywa się z dniem 1 stycznia.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Ile trwa godzina zajęć w ramach WWR (wczesnego wspomagania rozwoju) - 60 min. czy 45 min.?
- Nauczycielka przedszkola wraca z urlopu dla poratowania zdrowia 1 września 2016r. (urlop zdrowotny od 01.09.2015r. do 31.08.2016r). Czy należy jej się cały urlop wypoczynkowy za 2016r. czyli 35 dni, czy proporcjonalnie za 4 m-ce br? Proszę o wykładnie prawną.
- Czy art 222 Ustawy Prawo Oświatowe dotyczący dodatkowego zatrudnienia tylko za zgoda dyrektora dotyczy pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe