Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie dotyczące prowadzenia praktyk zawodowych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych. Zanim zadam pytanie - krótko wprowadzę w specyfikę mojej szkoły. Jest to szkoła dla dorosłych przy zakładzie karnym, w której większość uczniów ma podgrupę klasyfikacyjna R-1. To oznacza, że są to recydywiści penitencjarni z grupą zamkniętą. Czyli w ogóle nie mogą opuszczać murów zakładu karnego. Pytanie brzmi - czy biorąc pod uwagę specyfikę słuchaczy i szkoły istnieje jakikolwiek przepis pozwalający zwolnić uczniów z odbywanej praktyki zawodowej i jednocześnie umożliwienie im zdobycia kwalifikacji bez przymusu uczęszczania na praktyki zawodowe?
Z praktyk zawodowych może zostać zwolniona tylko osoba uczestnicząca w kursie kwalifikacyjnym, która posiada dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe lub inny równorzędny, świadectwo uzyskania tytułu zawodowego, dyplom uzyskania tytułu mistrza lub inny równorzędny, świadectwo czeladnicze lub dyplom mistrzowski, świadectwo ukończenia szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, świadectwo ukończenia liceum profilowanego, świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie, zaświadczenie o ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego, jeśli treści realizowane na praktykach zrealizowała w dotychczasowym procesie kształcenia (§ 7 rozporządzenia MEN z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, Dz. U. z 2012 r., poz. 622). Dla pozostałych osób zajęcia praktyczne powinny zostać zrealizowane na terenie zakładu karnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- dzień dobry.
jaki numer arkusza mam załozyć uczniowi który doszedł do nas w tym roku (2024) do 7 klasy, z innej szkoły przeszedł.
klasę pierwszą zaczął w roku 2017/2018 na arkuszuMEN-I/37b/2
jak prawidłowo zakładać arkusze dla osób które przechodzą z innych szkół?
dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dotacja na wczesne wspomaganie rozwoju przekazywana z budżetu gminy dla niepublicznego przedszkola należny się również w czasie przerwy wakacyjnej? Czy można traktować ta dotację jak dotację przedszkolną, należną również w czasie wakacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z ogromna prośbą o pomoc w następującej kwestii: Uczniowie z orzeczeniem (np. zespół Aspergera). Jako, że są to dzieci z orzeczeniem należą im się bezdyskusyjnie 2 dodatkowe godziny (2x60min) ze specjalistami zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wpisane do arkusza organizacji szkoły w danym roku szkolnym. Pozostałe dzieci mają udzielaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną z godzin, które szkole są przydzielane przez organ prowadzący wg wzoru (liczba dzieci razy wskaźnik, co roku podawany prze Biuro Edukacji). Moje pytanie brzmi: Czy dzieci z orzeczeniami, które mają dla siebie pełne 120 minut ze specjalistami należy bezwzględnie i bezdyskusyjnie objąć kolejnymi godzinami pomocy psychologiczno – pedagogicznej z tej drugiej puli godzin, czyli ilość dzieci razy wspomniany wyżej wskaźnik. Nie mam absolutnie nic przeciwko, jak największej pomocy dzieciom z orzeczeniem, ale w takiej sytuacji rzesza dzieci bez orzeczeń ale o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opinie) w dużej mierze pozostanie bez wsparcia, bo wyczerpie się pula godzin dla nauczycieli specjalistów. Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu rodzicom, że szkoła nie okrada ich dzieci! Mam nadzieję, że zdołałam wyjaśnić dostatecznie mój kontekst problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I szkoły podstawowej też mamy dwa etapy postępowania rekrutacyjnego (tak jak w przedszkolu i klasie zerowej) czy tylko jeden? Czy klasy pierwszej też dotyczą kryteria ustawowe (takie jak w art. 20c ust. 2- wtedy byłyby dwa etapy). Czy tylko organ prowadzący ustala swoje kryteria i wtedy jest tylko jeden etap postępowania rekrutacyjnego? Rozumiem, że wszystkie dzieci, które są z obwodu przyjmujemy z urzędu po złożeniu zgłoszenia przez rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący chce zabrać wszystkie godziny lub większość z pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowane zgodnie z zalecaniami z opinii Poradni, bo nie ma na te zajęcia pieniędzy. Twierdzi, że będzie realizował tylko zajęcia z orzeczeń.Proszę o podstawę prawną i informację czy może Organ Prowadzący ograniczyć ilość godzin.Jest to szkoła podstawowa w której uczy się 180 uczniów.Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe