Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel dyplomowany pracuje w naszej szkole 23 lata jako nauczyciel bibliotekarz. Posiada również kwalifikacje nauczyciela informatyki i tak w różnych okresach nauczyciel pracował na odrębnych umowach o pracę jako nauczyciel informatyki w niepełnym wymiarze godzin. W okresie od 01.09.2003 – 30.06.2004 w wymiarze 4/18 (10m-cy), w okresie 01.09.2004 – 30.06.2005 w wymiarze 2/18 etatu (10 m-cy), 01.09.2011 – 30.06.2011 r w wymiarze 2/18 etatu (10 m-cy). Aktualnie jest zatrudniony od 01.09.2017 – 30.06.2018 w wymiarze 1/18 etatu. W lutym 2018 nauczyciel z tych dodatkowych umów nabędzie staż 3 lata, czy od marca 2018 powinien mieć naliczony dodatek stażowy w wysokości 3%.
Skoro nauczyciel jest zatrudniony na podstawie dwóch odrębnych umów o pracę, to dodatek stażowy ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy.
Na podstawie § 7 ust. 2 Rozporządzenia MENiS z dnia 31.01.2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (...), nauczycielowi pozostającemu jednocześnie w więcej niż jednym stosunku pracy okresy uprawniające do dodatku za wysługę lat ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Do okresu zatrudnienia uprawniającego do dodatku za wysługę lat nie wlicza się okresu pracy w innym zakładzie, w którym nauczyciel jest lub był jednocześnie zatrudniony. Do okresu dodatkowego zatrudnienia nie wlicza się okresów podstawowego zatrudnienia. Po trzech latach dodatkowej pracy przysługuje mu zatem dodatek w wysokości 3%.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Obie treści pytania dotyczą ZFŚS. 1. Czy nauczycielowi przebywającemu na urlopie bezpłatnym od.1.09.2016 do 30.06.2017 należą się świadczenia z ZFŚS? Dodam, iż nauczyciel w trakcie urlopu pracuje w innej szkole w innym mieście; 2. Czy pracownikowi administracji przebywającemu na urlopie wychowawczym w okresie 16.09.2016 r. - 15.08.2019 r. należą się świadczenia z ZFŚS? Dodam, iż pracownik w trakcie urlopu wychowawczego pracuje w innej instytucji publicznej w innej gminie. Czy istnieją jakieś przepisy (wyroki) które interpretują ww. sytuacje.
- Jakich kryteriów ma użyć dyrektor zwalniając nauczycieli w związku z reorganizacją szkoły w przypadku np. dwóch przedmiotowców?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź i poradę w ważnych dla mnie kwestiach. Organ prowadzący szkołę wyraża chęć, aby po reformie pozostawić pełną szkołę podstawową z kl. I- VIII + oddział przedszkolny, jednak na chwilę obecną brakuje dwóch sal lekcyjnych. Wyjściem z sytuacji byłoby podzielenie dużej sali na dwie mniejsze - jakie wymogi muszą być spełnione odnośnie metrażu sali lekcyjnej w przeliczeniu na ucznia? Druga propozycja - przechodzenie na zajęcia edukacyjne do sali, której uczniowie mają w tym czasie wych. fizyczne - czy jest to rozwiązanie zgodne z przepisami? Czy każda klasa musi mieć przydzieloną "swoją" izbę lekcyjną?... I czy w związku z powrotem do szkoły podst. przedmiotów: geografia, fizyka, chemia, biologia muszą być od września 2017r. utworzone pracownie przedmiotowe z pełnym wyposażeniem?
- Pisząc zarządzenie wprowadzające regulamin doboru pracowników pedagogicznych czy wystarczy podać podstawę prawną Art. 39 ust. 3 pkt. 1 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty z 2014 r. poz. 7 i 290 czy jeszcze dodatkowo należy podać:
Ustawy z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, Ustawy z 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników? Jak jest poprawnie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy nauczyciela przebywającego na urlopach macierzyńskim i rodzicielskim. Nauczyciel we wrześniu 2019 r. podpisał porozumienie w sprawie ograniczenia etatu z całego na pół. Porozumienie było czasowe od 1.09.2019 do 31.08.2020 r. W listopadzie 2019 r. poszedł na urlop macierzyński i rodzicielski. Urlop trwa do maja 2021 r. Czy od 1.09.2020 r. należy przeliczyć nauczycielowi podstawę do urlopu macierzyńskiego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe