Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel pedagog zatrudniony w pełnym wymiarze na podstawie umowy o pracę od 01.09.2012 na czas nieobecności nauczyciela korzystającego z urlopu bezpłatnego. Od dnia 01.09.2014r. nastąpiła zmiana w zatrudnieniu: 1/2 etatu na stanowisku: nauczyciel pedagog i 1/2 etatu nauczyciel (zajęć dydaktycznych). W jaki sposób dokonać zmian w zatrudnieniu? Czy można sporządzić: 1. aneks do umowy - praca w wymiarze 1/2 etatu na stanowisku nauczyciel pedagog, na czas nieobecności nauczyciela korzystającego z urlopu bezpłatnego 2. drugą umowę na wymiar 1/2 etatu zajęcia dydaktyczne na czas określony tj. do 31.08.2015 r.
W opisanej sytuacji można zastosować zaproponowane rozwiązanie. W zasadzie to jest to jedyna możliwa opcja. Aneksem można zmieniać umowę dowolnie, ponieważ zmiany są wprowadzane zgodnie przez obie strony umowy. Zatrudnienie nauczyciela w zastępstwie za innego nie musi być w takim samym wymiarze godzin. Do prowadzenia zajęć dydaktycznych można zatrudnić nauczyciela na podstawie drugiej umowy, ponieważ są to dwa różne stanowiska a dodatkowo w niepełnym wymiarze, co jest istotne z uwagi na normy czasy pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy sekretarz szkoły może pełnić funkcję Inspektora Danych Osobowych nie mając przeszkolenia w tym zakresie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielom nadal przysługuje prawo do bezpłatnych materiałów piśmienniczych, herbaty, mydła i ręczników? Proszę o podstawę prawną.
- Jesteśmy małą szkoła, w wyniku choroby frekwencja w klasie w okresie jednego tygodnia była 0. Nauczyciele w pracy byli. Co wpisać w takim przypadku do dziennika?
- Dot. przeniesienia pracownika niepedagogicznego szkoły. Z dniem 1 września 2017 r. gimnazjum zostanie włączone w struktury szkoły podstawowej (powstanie ośmioletnia szkoła podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi do wygaszenia). Zgodnie z Przepisami wprowadzającymi ustawę – Prawo oświatowe pracownicy niepedagogiczni gimnazjum staną się z mocy prawa pracownikami szkoły, do której zostanie włączone gimnazjum. Obecnie w obydwóch placówkach funkcjonują dwa analogiczne stanowiska: sekretarz szkoły i kierownik gospodarczy/ administracyjny. Wszyscy 4 pracownicy zatrudnieni są na umowę o pracę na czas nieokreślony, posiadają wyższe wykształcenie, ale różny staż pracy. Czy do czasu wygaszenia gimnazjum będą mogły funkcjonować równolegle dwa stanowiska sekretarza szkoły (ds. szkoły podstawowej i ds. oddziałów gimnazjalnych)? Czy w placówce mogą funkcjonować równolegle dwa stanowiska kierowników – np. kierownik gospodarczy i kierownik administracyjny? Czy dopuszczalne jest funkcjonowanie (w przypadku braku podstaw lub braku zgody organu do utworzenia 2 równoległych stanowisk kierowniczych) 2 zastępcy kierownika gospodarczego? Jeśli tak, to do jakiej grupy stanowisk zaliczyć należy takie stanowisko, jaka będzie kategoria zaszeregowania i czy należy się dodatek funkcyjny? Czy w związku z przekształceniem szkół istnieje rozwiązanie prawne umożliwiające przeniesienie pracownika zatrudnionego obecnie na stanowisku z grupy stanowisk pomocniczych (kier. gospodarczy – kat.XIII) na stanowisko z grupy stanowisk urzędniczych (gł. specjalista – kat.XII) bez konieczności przeprowadzenia naboru? (z sekretarza– kat.XII na specjalistę – kat.VIII)? Czy w związku z reorganizacją jednostki i koniecznością utworzenia dodatkowych stanowisk administracyjnych w szkole dyrektor może zmienić warunki zatrudnienia pracownikom obecnie zajmującym (na stanowisku sekretarza i kierownika) – przenieść ich na stanowiska (specjalisty i gł.specjalisty), w celu umożliwienia przeniesienia na zwolnione stanowiska (sekretarza i kierownika) pracowników przejmowanych z gimnazjum, bez naborów? Czy w odniesieniu do takich pracowników będzie miał zastosowania art. 23 u.p.s. dotyczący przeniesienia na inne stanowisko, czy przeniesienia takiego można dokonać na podstawie porozumienia zmieniającego (art. 353 1 KC)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź i poradę w ważnych dla mnie kwestiach. Organ prowadzący szkołę wyraża chęć, aby po reformie pozostawić pełną szkołę podstawową z kl. I- VIII + oddział przedszkolny, jednak na chwilę obecną brakuje dwóch sal lekcyjnych. Wyjściem z sytuacji byłoby podzielenie dużej sali na dwie mniejsze - jakie wymogi muszą być spełnione odnośnie metrażu sali lekcyjnej w przeliczeniu na ucznia? Druga propozycja - przechodzenie na zajęcia edukacyjne do sali, której uczniowie mają w tym czasie wych. fizyczne - czy jest to rozwiązanie zgodne z przepisami? Czy każda klasa musi mieć przydzieloną "swoją" izbę lekcyjną?... I czy w związku z powrotem do szkoły podst. przedmiotów: geografia, fizyka, chemia, biologia muszą być od września 2017r. utworzone pracownie przedmiotowe z pełnym wyposażeniem?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe