Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka zatrudniona w naszej szkole na 2/22, w swojej szkole macierzystej, gdzie pracuje na pełny etat przechodzi od 17 maja na urlop na poratowania zdrowia. Co zrobić w takim wypadku, ponieważ nie można jej udzielić u nas urlopu? W naszej szkole jest zatrudniona na czas określony do 31.08.2021 r.?
Jeżeli nauczycielka będzie kontynuowała pracę i pobierała wynagrodzenie w dodatkowym miejscu pracy to w macierzystej szkole powinna zostać odwołana z urlopu dla poratowania zdrowia (art. 73 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm.). W tej sytuacji w dodatkowym miejscu pracy nauczycielka może rozwiązać umowę o pracę za porozumieniem stron z dniem 16 maja 2021 r., jeśli się zgodzi na to dyrektor szkoły albo nauczycielka może złożyć pisemny wniosek o urlop bezpłatny od dnia 17 maja do 31 sierpnia 2021 r. wraz z uzasadnieniem z tym, że dyrektor nie będzie miał obowiązku jego uwzględnienia, gdyby miało to zakłócić tok pracy szkoły – art. 30 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, Dz. U. z 2020 r., poz. 1320, art. 68 ust. 1 KN, § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania nauczycielom urlopów dla dalszego kształcenia się, dla celów naukowych, artystycznych, oświatowych i z innych ważnych przyczyn oraz ulg i świadczeń związanych z tym kształceniem, a także organów uprawnionych do ich udzielania (Dz.U. z 2001 r. Nr 1, poz. 5).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto w szkole określa zakres obowiązków pracownika wykonującego zadania z zakresu zamówień publicznych? Proszę o podanie podstawy prawnej.
- Czy osoba mająca następujące wykształcenie: 1. magister fizjoterapii; 2. przygotowanie pedagogiczne; 3. Instruktor sportu osób niepełnosprawnych, specjalizacja piłka siatkowa, może prowadzić zajęcia wychowania fizycznego w klasach 1-3 oraz czy może w tym czasie prowadzić zajęcia gimnastyki korekcyjnej?
- Kiedy wicedyrektor placówki nieferyjnej powinien złożyć rezygnację z funkcji jeśli planuje roczny urlop dla poratowania zdrowia od września?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W szkole jest nauczyciel dyplomowany, który jest zatrudniony na umowę o pracę. W umowie jest napisane, że zatrudnienie na stanowisku nauczyciela języka niemieckiego. Ponadto nauczyciel ma kwalifikacje do nauczania specjalnego. Nauczyciel w nowym roku szkolnym wnioskuje o pełny wymiar godzin zajęć języka niemieckiego 18/18. Nauczanie specjalne chciałby otrzymać jako nadgodziny. W związku z tym, że w szkole z nowym rokiem szkolnym będzie mniej oddziałów klasowych, istnieje zagrożenie, że nie starczy godzin, aby zapewnić nauczycielowi 18 godzin języka niemieckiego. Co w takiej sytuacji ma zrobić dyrektor, jak nauczyciel nie wyrazi zgody na to, aby pełny etat utworzyć z godzin języka niemieckiego i np. zajęć rewalidacyjnych.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Powtarzam moje pytanie: " Witam. Kto odpowiada za stan czystości w kuchni prowadzonej przez ajenta? Czy szkoła powinna kontrolować stan kuchni? Proszę o podstawę prawną." oraz Państwa odpowiedź: "Wynajmując ajentowi pomieszczenia szkolne w celu prowadzenia jego działalności, szkoła nie prowadzi już własnej stołówki. Nie ma zatem żadnego obowiązku kontrolowania stanu kuchni. Odpowiedzialnym za stan czystości jest teraz ajent, który prowadzi tam swoją działalność na podstawie umowy podpisanej z dyrektorem szkoły. To tak samo, jak w przypadku wynajmowania pomieszczeń szkolnych w celu prowadzenia przez osobę z zewnątrz sklepiku. Za jakość produktów tam sprzedawanych oraz stan czystości odpowiada osoba wynajmująca i prowadząca działalność. Instytucją, która może kontrolować punkty gastronomiczne jest sanepid. " Dostaliśmy zalecenia z Organu Prow, by kontrolować sklepiki szkolne, mimo, że są wynajmowane przez ajentów. W związku z tym proszę ponownie o podanie podstawy prawnej Państwa odpowiedzi na moje pytanie.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe