Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Organ prowadzący nie chce zatwierdzić arkusza organizacyjnego szkoły po pozytywnej opinii rady pedagogicznej i związków zawodowych. Nie oddaje go do kuratorium, tylko każe dyrektorowi nanieść poprawki, pomijając już ponowną opinię rady i związków. Czy jest to zgodne z prawem, czy poprawki do arkusza nie muszą być wprowadzane aneksem, podpisywanym ponownie przez radę, związki i kuratorium?
Brak jest w pytaniu szczegółowych informacji na temat powodu takiego działania organu prowadzącego.
Jeżeli organ prowadzący neguje rozwiązania organizacyjne zaproponowane przez dyrektora szkoły to z formalno-prawnego punktu widzenia, organ prowadzący może odmówić zatwierdzenia arkusza organizacyjnego szkoły.
Zgodnie z art. 57 ust. 1-3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082, z późn. zm.), to organ prowadzący szkołę sprawuje nadzór nad jej działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, a w szczególności prawidłowości w dysponowaniu przyznanymi szkole środkami budżetowymi. W związku z tym organ może wydawać dyrektorowi szkoły zalecenia wynikające z czynności nadzoru wraz z terminem ich realizacji.
Zarówno dyrektor szkoły jak i organ prowadzący w swoich działaniach powinien postępować zgodnie z art. 110 uPo, aby doprowadzić do zatwierdzenia arkusza. Jeżeli dyrektor naniesie poprawki w arkuszu to przed ponownym przedstawieniem organowi prowadzącemu winien zaopiniować arkusz u związków zawodowych.
Opinia rady pedagogicznej nie znajduje podstawy prawnej w obowiązujących przepisach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ocena z języka niemieckiego w klasach IV-VI wliczana jest do średniej ocen rocznych? Od klasy IV szkoły podstawowej w roku szkolnym 2017/2018, następnie w klasie V- w roku szkolnym 2018/2019 i w obecnym 2019/2020 w klasie VI z godzin organu prowadzącego wprowadzono dodatkowy przedmiot- język niemiecki w wymiarze 2 godzin. Wszyscy rodzice uważali, że jest to przedmiot nadobowiązkowy, dodatkowy i nie wlicza się do średniej ocen rocznych. Czy fakt wprowadzenia języka niemieckiego z godzin jednostki samorządu terytorialnego do rozkładu zajęć jako obowiązkowych, zaopiniowanych przez Kuratorium Oświaty w arkuszu organizacji pracy szkoły nie oznacza, że ocena z dodatkowych zajęć jest wliczana do średniej? Czy brak opinii rodziców (zgody na piśmie i braku poinformowania, że zajęcia wliczane są do średniej) może być powodem do nie wliczania ocen klasyfikacyjnych rocznych do średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor szkoły mam dylemat związany z udzieleniem urlopu dla poratowania zdrowia.
Czy nauczyciel, który nabył już prawa do emerytury kompensacyjnej i nadal jest czynny zawodowo - może skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia?
Anna Sokołowska
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola niepublicznego może ubezpieczyć dzieci od NNW? Czy rodzic robi to sam?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kwietnia bieżącego roku do punktu przedszkolnego, który prowadzę ma dołączyć dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym. Jest w trakcie oczekiwania na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (dokumenty złożone do właściwej poradni).Od kiedy możemy liczyć na przyznanie naszej placówce subwencji oświatowej na to dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mgr prawa kończący właśnie studia podyplomowe z nauczania historii w sp i gim i kwalifikacyjny kurs pedagogiczny może uczyć historii w SP?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe