Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pierwszy nauczyciel bursy odbył studia licencjackie na wydziale Pedagogiki, specjalność resocjalizacja, następnie ukończył studia magisterskie na kierunku Pedagogika ogólna. Drugi, na Wydziale Pedagogiki ukończył studia licencjackie na resocjalizacja, natomiast studia II stopnia ukończył również na Wydziale Pedagogiki, specjalność pedagogika opiekuńcza i socjalna. Moje pytanie: Czy Panowie mają przygotowanie pedagogiczne? Kuratorium poddaję tę kwestię pod wątpliwość. Proszę o podpowiedź.
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (...), przez przygotowanie pedagogiczne rozumie się nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej, nauczanych w wymiarze nie mniejszym niż 270 godzin w powiązaniu z kierunkiem (specjalnością) kształcenia oraz pozytywnie ocenioną praktyką pedagogiczną - w wymiarze nie mniejszym niż 150 godzin; w przypadku nauczycieli praktycznej nauki zawodu niezbędny wymiar zajęć z zakresu przygotowania pedagogicznego wynosi nie mniej niż 150 godzin; o posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy dyplom ukończenia studiów lub inny dokument wydany przez uczelnię, dyplom ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli lub świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciela kontraktowego można zatrudnić na rok, a następnie odnawiać umowę co roku na kolejny okres w miarę potrzeb kadrowych przedszkola?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany rozwiązał umowę 31.03.2007 w związku z przejściem na emeryturę. Od dnia 02.04.2007 roku zawarliśmy umowę o pracę z w/w nauczycielem na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy 30/30. W roku 2011 w związku ze zmniejszeniem liczby godzin nauczyciel zgodził się na ograniczenie zatrudnienia do pół etatu 15/30. W roku 2013 nastąpiła zmiana stanowiska i wymiaru czasu pracy na 13/26. W roku szkolnym 2015/16 w związku ze zmniejszoną liczbą oddziałów musimy zwolnić innego nauczyciela, którego chcielibyśmy zostawić. Wyżej wymieniony nauczyciel jest już emerytem dlatego to z nim chcielibyśmy rozwiązać umowę, a przedłużyć umowę z nauczycielem (obecnie stażystą), który nie ma innego źródła utrzymania. W jaki sposób rozwiązać umowę z nauczycielem emerytem (podstawa prawna uzasadnienie i ewentualna odprawa )?
- Nauczyciel został zatrudniony na zastępstwo 18 listopada 2019 roku, po przepracowaniu 2 tygodni złożył podanie o dzień wolny z tytułu opieki nad dzieckiem do lat 14. Czy należy mu udzielić dnia wolnego z wymienionego tytułu? Jaki czas musi przepracować pracownik, by zgodnie z KP otrzymać dzień wolny z w/w tytułu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel 28 czerwca obronił tytuł magistra. Od kiedy należy mu się wyższe wynagrodzenie i jakie dokumenty powinien dostarczyć? Wystarczy zaświadczenie z uczelni, czy musi być dyplom?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku z podjętą uchwałą Rady Miejskiej z dniem 31.08.2015r. nasza szkoła zostanie zlikwidowana. Już teraz pojawiają się w związku z tym pytania i tak: Wszyscy pracownicy A+O zatrudnieni mają prawo do 26 dni urlopu wypoczynkowego. Czy w związku z powiadomieniem o likwidacji należy obniżyć proporcjonalnie wymiar urlopu (uznać zatrudnienie do 31.08.2015r.) czy też nie ma przeszkody udzielenia pełnego-26 dniowego urlopu - część z osób (kobiety) ma 55 lat życia i 35 lat pracy więc skorzysta z możliwości przejścia na świadczenie przedemerytalne, pozostali mają prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe