Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Program wychowawczo-profilaktyczny dla placówki oświatowo-wychowawczej. W OPP uczestnicy przychodzą tygodniowo na jedne zajęcia. Programy z założenia odpowiadają na zapotrzebowanie uczestnika, który przychodzi, ponieważ tego pragnie. Powoduje to z założenia brak zachowań marginalnych/agresywnych itd. Jak napisać minimalistyczny program w-p?
Nie znamy statutu tego Ogniska Pracy Pozaszkolnej, nie wiemy jaką ma misję, jakie realizuje programy, jakie zajęcia oferuje, jaki jest wiek odbiorców. Program wychowawczo-profilaktyczny opracowuje się w oparciu o diagnozę potrzeb dzieci/młodzieży oraz zagrożeń dla ich rozwoju. Z tej diagnozy wynikają dopiero cele do realizacji, a im podporządkowane są konkretne oddziaływania – programy, projekty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną reprezentującą Radę Miasta. Czy w protokole pokontrolnym powinien znaleźć się punkt dotyczący uwag zgłoszonych przez kontrolowanego? Jeśli nie, czy kontrolowany może sam zgłosić takie uwagi do protokołu i czy powinny być jednoznacznie one przyjęte? Czy Komisja Rewizyjna ma prawo głosować, które punkty i uwagi przyjąć, a które odrzucić? I ewentualnie jakie przepisy to regulują?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dotacji celowej na podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych. W rozporządzeniu z 20 marca 2015 roku w sprawie wysokości wskaźników zwiększających dotację celową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim są wskazane trzy wskaźniki 2,0; 2,5; 2,3. Czym należy się kierować przy wyborze danego wskaźnika? Co należy wziąć pod uwagę z orzeczenia? Taka sama sytuacja dotyczy uczniów z upośledzeniem umiarkowanym, czy zespołem Aspergera. Proszę o przykładowe rozwiązanie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykładowy IPET dla ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym- upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim szkoła podstawowa. Jak powinien wyglądać. Czy nauczyciele przedmiotów muszą w dostosowaniach uwzględniać treści programowe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli szkoła nie ma sztandaru, to czy w statucie powinien być opisany ceremoniał pocztu flagowego, ślubowanie itp.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania fizycznego zaatakował ratownika na stanowisku pracy w krytej pływalni, która wchodzi w skład zespołu szkół (nauczyciel na urlopie wakacyjnym). Obydwaj są pracownikami zespołu szkół. Interweniowała policja i nauczyciel został zatrzymany. Następnego dnia został zatrzymany ponownie oraz po badaniu lekarskim przewieziony do szpitala psychiatrycznego na leczenie (wyrywał kraty kanalizacyjne z ulicy i rzucał w stronę aut). Nauczyciel w przeszłości był leczony i przebywał już w szpitalu psychiatrycznym. Ratownik odmawia złożenia skargi, tłumacząc się, że to choroba, a są kolegami. Pracownicy pływalni są przestraszeni agresją nauczyciela. Osobiście mam obawy, że podobne zachowanie może mieć miejsce wobec nauczycieli, uczniów oraz mnie. Jest niebezpieczny dla społeczeństwa. Ponadto w przeszłości pomógł w przygotowaniu się do egzaminu sprawnościowego wielu pracownikom służb mundurowych. Sam startował w zawodach, podnosząc ciężary. Jest silny i sprawny fizycznie. Jakie kroki powinien podjąć dyrektor, aby wszyscy w szkole czuli się bezpiecznie? W mojej ocenie nauczyciel nie powinien pracować w szkole.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe