Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informacje w sprawie podstaw prawnych utworzenia oddziałów integracyjnych w szkole podstawowej. Proszę też o wskazówki w ich tworzeniu (od czego zacząć itp?
Możliwość utworzenia oddziału integracyjnego musi wynikać ze statutu szkoły podstawowej (art. 98 ust. 1 pkt 6 PO). Taki oddział musi zostać zorganizowany zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, czyli w szczególności obowiązkowe jest dodatkowe zatrudnienie nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, które posiadają uczniowie niepełnosprawni. W oddziale liczba uczniów powinna wynosić nie więcej niż 20 osób, w tym nie więcej niż 5 uczniów niepełnosprawnych. Doboru uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych (§ 6 ust. 1 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie procedury są konieczne przy przyjmowaniu do niepublicznego liceum ogólnokształcącego oraz do niepublicznej szkoły policealnej cudzoziemca? Jakich dokumentów należy wymagać? Jak wygląda odpłatność za naukę? Czy przysługują na takiego słuchacza dotacje?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Z jakim dniem należy wykonać decyzję skreślenia ucznia z listy uczniów: z dniem podpisania decyzji czy z dniem podjęcia uchwały rady pedagogicznej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie należy umieścić informację o rekrutacji uzupełniającej do przedszkola? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy na podstawie obowiązujących przepisów prawa oświatowego można połączyć program wychowawczy szkoły i program profilaktyki w jeden dokument np. program profilaktyczno-wychowawczy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy sposób oceniania z nauki języka obcego nowożytnego w nauczaniu wczesnoszkolnym reguluje rozporządzenie, czy to kwestia prawa wewnątrzszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe