Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o określenie, czy organizacja zajęć języka angielskiego w grupach międzyoddziałowych, oczywiście na tym samym poziomie, ale z podziałem na bardziej zaawansowany poziom i mniej zaawansowany, z możliwością zmiany grupy w trakcie roku szkolnego może być innowacją pedagogiczną?
Innowacja pedagogiczna nie może zakłócić zajęć, w tym organizacji pracy w danym roku szkolnym. Innowacją pedagogiczną, prowadzoną w publicznych szkołach są nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły. Innowacje nie mogą prowadzić do zmiany typu szkoły. Innowacja może obejmować wszystkie lub wybrane zajęcia edukacyjne, całą szkołę, oddział lub grupę. Rozpoczęcie innowacji jest możliwe po zapewnieniu przez szkołę odpowiednich warunków kadrowych i organizacyjnych, niezbędnych do realizacji planowanych działań innowacyjnych. Innowacje wymagające przyznania szkole dodatkowych środków budżetowych, mogą być podjęte po wyrażeniu przez organ prowadzący szkołę pisemnej zgody na finansowanie planowanych działań. Udział nauczycieli w innowacji jest dobrowolny. Uchwałę w sprawie wprowadzenia innowacji w szkole podejmuje rada pedagogiczna. Uchwała ta może być podjęta po uzyskaniu: 1) zgody nauczycieli, którzy będą uczestniczyć w innowacji, 2) opinii rady szkoły, 3) pisemnej zgody autora lub zespołu autorskiego innowacji na jej prowadzenie w szkole, w przypadku gdy założenia innowacji nie były wcześniej opublikowane. Uchwałę wraz z opisem jej zasad oraz opinią rady szkoły i zgodą autora lub zespołu autorskiego innowacji, dyrektor szkoły przekazuje kuratorowi oświaty i organowi prowadzącemu szkołę. Reasumując: innowacją pedagogiczną może być działaniem, o którym mowa w pytaniu, jednak wg mojej opinii, nie należy jej wprowadzać w trakcie roku szkolnego. Innowacja kończyć się powinna ewaluacją, podsumowaniem, sprawdzeniem wyników jej wprowadzenia.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole utworzono klasę sportową o specjalizacji piłka nożna chłopców. Aby nie tworzyć klasy chłopców uczniów umieszczono w dwóch różnych klasach 12 uczniów w klasie Ia i 12 uczniów w klasie Ib. Uczniowie ci zajęcia wf mają jako jedna grupa. Czy w takiej formie może funkcjonować klasa sportowa?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia ze względu na autyzm. Czy przy klasyfikowaniu uczennicy na koniec roku szkolnego wymagana jest 50% frekwencja na każdych obowiązkowych zajęciach lekcyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń liceum ma przyznane nauczanie indywidualne a nie ma zwolnienia z wychowania fizycznego, czy powinien mieć przydzielone godziny z tego przedmiotu i wystawioną ocenę? Jak powinien realizować takie zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z brzmieniem paragrafu 4 ust. 2 rozporządzenia z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania:
Do księgi ewidencji, o której mowa w ust. 1, wpisuje się:
1) według roku urodzenia: imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL oraz adres zamieszkania
dziecka, a także imiona i nazwiska rodziców oraz adresy ich zamieszkania, jeżeli są różne od adresu zamieszkania
dziecka;
Proszę o informację, jakie dane do księgi uczniów, a w konsekwencji w arkuszu ocen należy umieścić w części dotyczącej rodziców, w przypadku gdy rodzice dziecka sądownie zostali pozbawieni praw rodzicielskich i ustalony został opiekun prawny dziecka. Czy należy do księgi ucznia wpisać: 1. tylko dane rodziców mimo pozbawienia ich praw rodzicielskich; 2. dane rodziców plus dane opiekuna prawnego; 3. tylko dane opiekuna prawnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do którego września wprowadza się zmiany w programach profilaktyki i wychowawczym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe