Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie liczby godzin wsparcia jaka przysługuje dla dziecka z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju, jak również dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na autyzm jeśli nie jest nic na ten temat zapisane w zaleceniach z poradni (czasami mamy zapis w orzeczeniu, że zaleca się dla dziecka z autyzmem prowadzić 10h terapii indywidualnej w tygodniu oraz terapeuta cień w grupie przedszkolnej.
Dziecku z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przysługują zajęcia indywidualne w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Mówi o tym jasno § 4. 1. rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 29 października 2013 r. poz. 1257)
Dziecku z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym ze względu na autyzm należy zorganizować dwa rodzaje zajęć, oczywiście uwzględniając je w opracowanym dla tego dziecka Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym:
- obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne
- zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Mówi o tym § 6. ust 1 pkt 5 oraz ust 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z7 sierpnia 2015 r. poz.1113).
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne nie określają ilości godzin, jakie należy przyznać dziecku na w/w zajęcia. Taką decyzję podejmuje wyłącznie dyrektor przedszkola/szkoły uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości konkretnego dziecka (zapisy w orzeczeniu + w IPET) oraz zapisy § 7 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U z 7 maja 2013 r.poz.532)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może podawać uczniom, podopiecznym, wychowankom leki? Zawsze sądziłam, że nie ma takiej możliwości. Czy to prawda, że Ustawa z dnia 12.04.2019 r. o opiece zdrowotnej nakłada na nauczycieli obowiązek podawania leków w przypadku chorób przewlekłych? Proszę o komentarz jaka jest interpretacja prawna ww. zagadnienia. Proszę o podanie podstawy prawnej oraz ewentualne okoliczności opisywanej kwestii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące pracy nauczyciela (księdza). Jest zatrudniony na pełnym etacie i plan ma ułożony na 5 dni w tygodniu (placówka feryjna). Ksiądz chce, żeby ułożyć tak plan lekcji religii, aby były tylko w 4 dni. Opiera się na KN Art 42c. ust 1. Proszę mi powiedzie,ć co rozumie się przez zapis: "...wykonujący inne ważne społecznie zadania....", ponieważ ksiądz uważa, że działalność charytatywna itp., to właśnie ten zapis pasuje. Według mnie nie można tego zapisu tak komentować. Proszę o możliwie szybką odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ocena z religii wliczana jest do średniej kl. VI? Uczeń przeniósł się w kl. VI z innej szkoły i nie zrealizował w 3 letnim cyklu 2 godz. techniki co w takiej sytuacji ma zrobić dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym ze sprzężeniami kończy szkołę podstawową. Rodzice nie chcą oddać go do szkoły przysposabiającej do pracy, a chcą pozostawić w Ośrodku Rewalidacyjno -Wychowawczym, by realizował zajęcia przewidziane w rozporządzeniu o ORW (MEN poz.1606 rozdział 5 § 51.2). Czy ma taką możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kiedy wejdzie w życie przepis uchylający ust. 6-11 w art. 9c KN, dotyczącym oceny dorobku zawodowego? I czy to oznacza, że nie będzie oceny dorobku tylko ocena pracy? Czy rada rodziców będzie nadal opiniować ją?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe