Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc w następującej sprawie na podstawie odpowiedniej dokumentacji złożonej przez rodzica przyjęliśmy do placówki dziecko na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i niestety rodzice wraz z dzieckiem nie uczęszczają na te zajęcia. Rodzice nie odbierają telefonów i nie odpowiadają na wiadomość sms czy wobec tego mogę napisać pismo do rodziców, że jeżeli nie uczęszczają na te zajęcia skreślę tego wychowanka z tych zajęć czy jest jakaś podstawa prawna abyśmy mogli tak postąpić?
Prowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka określa rozporządzenie MEN z 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2017 r. poz. 1635).
Zgodnie z § 8 cytowanego rozporządzenia zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w placówce współpracuje z rodziną dziecka w szczególności przez:
1) udzielanie pomocy w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem: wzmacnianie więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami i dzieckiem, rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwych reakcji na te zachowania;
2) udzielanie instruktażu i porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy z dzieckiem;
3) identyfikowanie i eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie dziecka, w tym jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym, oraz pomoc w przystosowaniu warunków w środowisku domowym do potrzeb dziecka oraz w pozyskaniu i wykorzystaniu w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i niezbędnego sprzętu.
Jak wynika z informacji zawartych w pytaniu zespół nie może realizować wymienionych zadań, a placówka nie może pracować z dzieckiem.
Proponuję, powołując się na cytowane wyżej rozporządzenie, pisemnie (za dowodem doręczenia) wezwać rodziców do kontaktu z placówką określając w piśmie termin w jakim mają wznowić współpracę. Należy dodać, że brak kontaktu we wskazanym terminie spowoduje skreślenie dziecka z listy korzystających z zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Dalszy brak kontaktu z rodzicami wymusza sporządzenie pisma skreślającego dziecko i wysłanie powyższego do rodziców (za dowodem doręczenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel ukończył studia I stopnia (licencjat) w latach 2004-2008 na Uniwersytecie Warszawskim w Centrum Kształcenia nauczycieli języków obcych, Uniwersyteckim Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka angielskiego kierunek nauczanie. Czy może podjąć pracę w szkole ponadpodstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na pierwszej stronie legitymacji szkolnej w dolnej prawej części zawierającej zapis: (podpis dyrektora), można przyłożyć pieczątkę i zaparafować, czy należy czytelnie podpisać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie MEN z dnia 21 czerwca 2012 r w sprawie dopuszczania podręczników i programów nauczania straciło moc w związku z wejściem ustawy z dnia 30 maja 2014r. jak powinien wyglądać teraz wniosek do dyrektora o dopuszczenie programu nauczania skoro nie zostało sprecyzowane, jak to miało miejsce w poprzednim rozporządzeniu, co program nauczania powinien w szczególności zawierać. Czy stare wnioski należy zmienić? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel bibliotekarz opracował "Program promujący czytelnictwo wśród uczniów". Jaka powinna być procedura dopuszczenia tego programu do użytku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczą monitoringu wizyjnego:
1. Czy ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy, który jest jednostką prowadzoną przez fundację i realizującą edukację dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej podlega pod Ministra Edukacji Narodowej? Chodzi mi w tym wypadku o regulacje dotyczące monitoringu wizyjnego, opisane w art. 108a stawy prawo oświatowe. Czy opisana tam procedura wdrożenia monitoringu dotyczy również tej placówki?
2. Czy szkoła podstawowa, która powstała w wyniku przekształcenia po wygaszanym gimnazjum, a która jako gimnazjum posiadała monitoring wizyjny musi również od początku występować do organu prowadzącego szkołę oraz do wszystkich podmiotów szkoły i wprowadzić niejako od nowa monitoring? Czy należy traktować to jako stan zastany? Dodam, że od tego momentu przekształcenia szkoły jednej w drugą nie nastąpiły żadne zmiany w monitoringu w kontekście np. jego rozbudowy, które spowodowałyby konieczność prowadzenia konsultacji z organem prowadzącym lub uzyskiwania opinii od podmiotów szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe