Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy interpretacji rozporządzenie MEN z dnia 13.08.15 w sprawie warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej: §2.1 5) uczeń przechodzący z klasy I lub II technikum może być przyjęty do klasy I publicznego LO. Pytanie: co oznacza słowo może, czy uczeń, który ukończył klasę pierwszą i uzyskał promocje do klasy II może być przyjęty do LO ale obowiązkowo do klasy I, czy może być przyjęty do klasy I ale nie musi bo dyrektor wzorem wcześniejszych lat może przyjąć ucznia do klasy drugiej i zorganizować ewentualne wyrównanie różnic programowych. Proszę o interpretacje zapisu.
Na podstawie § 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu, Dz.U. z 2015 r., poz. 1248 uczeń przechodzący z klasy I albo II technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznego liceum ogólnokształcącego. Aktem wyższego stopnia do powołanego rozporządzenia jest art. 164 ust. 2 PO, który stanowi, że uczeń przechodzący ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jest przyjmowany do odpowiedniej klasy szkoły publicznej innego typu, po dokonaniu oceny zakresu kształcenia zrealizowanego w szkole, do której uczeń uczęszczał, na podstawie kopii arkusza ocen ucznia, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszczał, lub na podstawie zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia. W związku z tym dyrektor liceum może przyjąć ucznia II klasy technikum do I, jak i do II klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzice ucznia dostarczyli do szkoły orzeczenie o kształceniu specjalnym dla dziecka. Szkoła zorganizowała kształcenie dziecka oraz stosowną dokumentację głównie w oparciu o zapisy ww. orzeczenia. Po kilku miesiącach rodzice złożyli w szkole pismo z informacją: "...z dniem dzisiejszym wycofujemy orzeczenie nr.... i prosimy o zwrot przedmiotowej dokumentacji związanej z tym orzeczeniem". Co w praktyce taki stan prawny oznacza dla szkoły? Czy szkoła może zaprzestać prowadzenia np. zajęć rewalidacyjnych wynikających z treści orzeczenia, które dotychczas były organizowane dla takiego ucznia? Jakie dokumenty szkoła musi i może zwrócić rodzicom w związku z taką ich deklaracją, a które dokumenty powinny/mogą pozostać w szkolnych zasobach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeżeli uczeń ma nauczanie indywidualne, musi mieć również wychowanie fizyczne w ramach przysługujących mu godzin? Zakładam, że nauczanie indywidualne tego ucznia odbywa się w jego domu.
A co w sytuacji, gdy takie nauczanie będzie się odbywać w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej. Przebywałam na dłuższym zwolnieniu lekarskim trwającym 1,5 roku. Do pracy wróciłam 1 marca 2012 r. Pełniąca obowiązki dyrektora pomyliła się i zajęcia pozalekcyjne, tj. koło informatyczne dla klasy VI wpisała do dziennika lekcyjnego, z którego uczniowie zostali ocenieni na I semester. W szkolnym planie nauczania informatyka kończy się w klasie V. Co mam w takim przypadku zrobić?
Pytanie 2:
Uczniowie klasy IV od 20 września 2011 r. posiadali zwolnienie z wychowania fizycznego. Pełniąca obowiązki dyrektora wydała decyzję o zwolnieniu uczennicy z tych zajęć, lecz na I sem nauczyciel w-fu wystawił jej ocenę z przedmiotu. P. o. dyr. nie zanegowała tego. Jak mam postąpić w tym przypadku - czy na koniec roku mam przepisać tę ocenę, czy napisać " zwolniona"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy Dyrektor jako osoba prowadząca posiedzenie Rady Pedagogicznej bierze udział w głosowaniach rady? Czy swoim głosem nie wskazuje radzie jak powinni głosować?
2. Czy uczeń, który otrzymał nauczanie indywidualne w szkole powinien również odbywać zajęcia z WFu? Bo powinien realizować wszystkie przedmioty. Czy WF również ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oddziałach gimnazjalnych mamy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Teraz przeszedł ponownie badania i orzeczono mu niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Z czym to się wiąże dla ucznia? Teraz ma przydzielone 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Czy powinien mieć ich więcej? Jak z jego egzaminem gimnazjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe