Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W oddziałach gimnazjalnych mamy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Teraz przeszedł ponownie badania i orzeczono mu niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Z czym to się wiąże dla ucznia? Teraz ma przydzielone 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Czy powinien mieć ich więcej? Jak z jego egzaminem gimnazjalnym?
Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną stopnia umiarkowanego lub znacznego:
1. realizuje odrębną podstawę programową kształcenia ogólnego - Załącznik nr 3 Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowyh i gimnazjach .
2. trzeba opracować dla niego nowy IPET – zgodny z wytycznymi rozporządzenia MEN z dnia 28 sierpnia 2017r. rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U z dnia 31 sierpnia 2017r., poz. 1652) - dotyczy obowiązującego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. (Dz. U. poz. 1113)
3. nadal ma 2 godziny zajęć rewalidacyjnych tygodniowo, oczywiście z oligofrenopedagogiem
4. w ogóle nie zdaje egzaminów gimnazjalnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba zatrudniona na stanowisku sekretarki na pełnym etacie może sprawować opiekę w autobusie szkolnym podczas nieobecności nauczyciela z powodu L4? Sekretarka w swoim zakresie czynności ma przydzielony zakres czynności związany ze sprawowaniem opieki w autobusie. Jakie jeszcze warunki prawne powinna spełnić, skoro sekretarka nie jest z wykształcenia nauczycielem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Jestem dyrektorem szkoły podstawowej (feryjnej) i jednocześnie nauczycielem.
Kilka dni temu otrzymałam pismo burmistrza, w którym polecił mi taką organizację pracy szkoły, w tym dyrektora, wicedyrektora i sekretarza szkoły, by w czasie ferii zimowych i letnich szkoła była czynna we wszystkie dni robocze. Jednocześnie polecił, by każdorazowo przedkładać, przez dyrektora szkoły, burmistrzowi wniosek o udzielenie urlopu wypoczynkowego oraz kserokopii karty urlopowej wicedyrektora i sekretarza szkoły. Powołał się przy tym na przepisy: art. 100 paragraf 1 Kodeksu pracy w zw. z art.30 ust.2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 34a ust. 2 pkt 3 w zw. z art. 5c pkt 3 oraz art. 39 ust. 1. pkt1 i ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.Czy takie polecenie jest zgodne z prawem i czy dyrektor musi wypełniać kartę urlopu, określić jego wymiar i prosić o urlop organ prowadzący. Sekretarz szkoły wykorzystywał urlop w większości w lipcu i sierpniu, by nie był on w trakcie roku szkolnego i nie dezorganizował pracy szkoły i sekretariatu.
Pozdrawiam!
Janina
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie porady w sprawie ucznia klasy 0, który powinien być klasyfikowany do klasy 1. Jednak nie jest to możliwe, gdyż uczeń przejawia bardzo duże braki edukacyjne i nauczyciel zapytuje, czy można takiego ucznia nie klasyfikować do klasy 1. Rodzice są przeciwni takiej sytuacji i chcą, żeby dziecko przeszło do klasy 1.Uczeń jest rocznikiem 2007.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole mamy dzieci, które w roku szkolnym 2017/2018 uczęszczały do klasy 2 oddziału gimnazjalnego i nie otrzymały promocji . Obecnie kontynuują naukę w klasie 8 szkoły podstawowej.
Proszę o wyjaśnienie następujących kwestii:
1. Czy dzieci powinny byś wpisane do księgi uczniów szkoły podstawowej i powinny otrzymać nowy numer ucznia ? Czy powinny otrzymać nową legitymację z pieczęciami szkoły podstawowej czy legitymacja wystawiona przez gimnazjum pozostaje ważna?
2. Proszę również o informację w sprawie arkuszy ocen, czy w/w dzieci powinny mieć założony nowy arkusz ocen szkoły podstawowej czy kontynuujemy arkusz ocen założony w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe