Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rada rodziców szkoły podstawowej zwróciła się do organu prowadzącego (gmina) z zapytaniem, czy wyrazi zgodę, aby uczniowie już od klasy 6 mogli uczyć się drugiego języka obcego, a nie jak przewiduje prawo oświatowe od klasy 7, w liczbie 2 godzin tygodniowo. Czy takie rozwiązanie jest możliwe? Proszę o podanie podstawy prawnej. Co w sytuacji gdy ok. 90% rodziców jest zainteresowana takim rozwiązaniem? Jak powinno się rozwiązać sprawę zakupu podręczników i ćwiczeń?
Organ prowadzący szkołę, na wniosek dyrektora szkoły, może dodatkowo przyznać nie więcej niż 3 godziny tygodniowo dla każdego oddziału (grupy międzyoddziałowej lub grupy międzyklasowej) w danym roku szkolnym, a w przypadku szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich – od 6 do 12 godzin, na:
1) okresowe lub roczne zwiększenie liczby godzin wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych;
2) realizację dodatkowych zajęć edukacyjnych;
3) realizację zajęć języka migowego;
4) naukę geografii państwa, z którego obszarem kulturowym utożsamia się mniejszość narodowa, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy o systemie oświaty.
W przypadku wprowadzenia do rozkładu zajęć dodatkowych zajęć edukacyjnych udział uczniów w nich jest obowiązkowy.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, w szczególności § 3, 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na: niepełnosprawność sprzężoną, słabe widzenie, niepełnosprawność ruchową, powinno mieć zapewnione przez punkt przedszkolny zajęcia z tyflopedagogiem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym obowiązują nowe wzory świadectw ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej. Proszę o wyjaśnienie, czy na świadectwie ukończenia technikum, na stronie 1 należy wpisywać zawód np. technik mechanik, mimo że nie ma takiego wyszczególnienia (na starych świadectwach było). Pozdrawiam.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przedszkola mający Skierowanie Diecezjalnej Kurii na czas nieokreślony może dalej prowadzić zajęcia z religii w przedszkolu na podstawie Porozumienia z maja 2016 do końca sierpnia 2019? Czy jest to już nieaktualne i są już nowe przepisy i religię w przedszkolu musi prowadzić nauczyciel po studiach teologicznych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister edukacji wczesnoszkolnej i oligofrenopedagog ma kwalifikacje do uczenia od nowego roku szkolnego w klasie czwartej szkoły podstawowej specjalnej dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy Przewodnicząca Rady Gminy ma prawo żądać od dyrektora informacji o wysokości wynagrodzeń pracowników szkoły ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe