Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Spółka z o.o. prowadzi niepubliczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną, niepubliczne przedszkole specjalistyczne, a od września planuje otworzyć niepubliczną specjalną szkołę podstawową. W przedszkolu funkcjonują oddziały: 2-3 latki, 4-5 latki i oddział 0. Do wszystkich oddziałów uczęszczają dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Czy spółka prowadząc jednocześnie placówkę przedszkolną i szkolną może podzielić oddział zerówkowy? W szkole prowadzić klasę łączoną 0-1 dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, a w przedszkolu 0 tylko dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym bez orzeczonej niepełnosprawności intelektualnej? Czy w szkole specjalnej jest możliwe prowadzenie odrębnego oddziału dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera nie posiadających niepełnosprawności intelektualnej?
Jedynie w publicznej szkole działającej w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych, w której zorganizowano oddział przedszkolny, dopuszcza się łączenie zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym dla dzieci 6-letnich z zajęciami edukacyjnymi prowadzonymi w klasie I, z tym że co najmniej połowa zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym oraz co najmniej połowa obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu odpowiednio edukacji polonistycznej, przyrodniczej, matematycznej oraz języka obcego nowożytnego w klasie I powinna być prowadzona oddzielnie w oddziale przedszkolnym i w klasie I (art. 96 ust. 5 w zw. z ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.). Przepis ten nie ma zastosowania do niepublicznej szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym, ponieważ nie odsyła do niego w szczególności rozdział 8 PO „Szkoły i placówki niepubliczne”. Natomiast ani dla publicznych, ani też niepublicznych jednostek oświatowych, nie ma podstawy prawnej do wspólnego prowadzenia zajęć dla oddziału przedszkola jako odrębnej jednostki oświatowej i dla I klasy szkoły podstawowej.
W szkole specjalnej można utworzyć oddział dla dzieci z autyzmem, w tym zespołem Aspergera (§ 1 pkt 1 i § 2 ust. 1 pkt 4 lit. e rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile godzin może być religii w zerówce dla oddziału dzieci 3,4, i 5 letnich. Jeśli dwa razy po 30 min. - to za ile godzin płacimy nauczycielowi ( zważywszy , ze godziny pracy w zerówce są 60 minutowe)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Ja dalej pytam się czy na pewno ta odpowiedz jest prawidłowa? Na pytanie proszę o podstawę prawną dotyczącą klasyfikacji w roku 2016/17 oto odpowiedź państwa: cyt:Uchwały w sprawie klasyfikacji śródrocznej i rocznej w roku szkolnym 2016/2017 zostały podjęte na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm. Czy na pewno Dziennik Urzedowy z roku 2018????Bo mam wątpliwości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc. Szkoła ponadgimnazjalna ma zapis w statucie, że pracuje w systemie semestr I i semestr II. Uczeń na I sem. nie miał żadnych podstaw do wystawienia ocen z trzech przedmiotów i otrzymał z nich nieklasyfikowania. Rada Pedagogiczna analizując tę sytuację (uczeń opuścił ponad 300 godz. w tym ponad 150 nieusprawiedliwionych, powtarzający klasę, wobec ucznia zastosowano procedury szkolne zgodnie ze statutem w związku z nieobecnościami, objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną, uczeń niewspółpracujący ani z nauczycielami, ani ze specjalistami; nauczyciele zostali zapoznani przez dyrektora z rozporządzeniem MEN z 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania (...) z późn. zm. wg tekstu ujednoliconego na stan 10.12.2010 r. z parag.16, parag.17) nie wyraziła zgody na egzaminy klasyfikacyjne, większością głosów ponad 90%. Jaką decyzję ma podjąć dyrektor? Czy może skreślić ucznia w wyniku braku klasyfikacji śródrocznej? Czy może nie uznać decyzji Rady Pedagogicznej i ucznia pozostawić w klasie? Jeżeli tak, to jak powinna wyglądać dokumentacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w liceum ogólnokształcącym (zgodnie z nową podstawą programową) tygodniowy wymiar godzin może być wyższy, niż wynika to z rozporządzenia (np. w kl. I - powyżej 30 h, w kl. II - powyżej 32 h i w kl. III - powyżej 29 godzin)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła ponadpodstawowa feryjna. Czy można skrócić lekcje zdalne do 30 min. (nauczanie indywidualne)? Jeżeli tak, to proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe