Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła bierze udział w projekcie edukacyjnym finansowanym z funduszy marszałkowskich- dodatkowe, indywidualne zajęcia w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Czy w związku z rozporządzeniem MEN o zawieszeniu zajęć edukacyjnych w formie stacjonarnej w szkole mogą odbywać się zajęcia w ramach projektu (indywidualnie)?
Zgodnie z § 1a ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 1389 ze zm.), do dnia 3.01.2021 r. na obszarze kraju zostało ograniczone funkcjonowanie publicznych i niepublicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Z § 2 ust. 3a ww. rozporządzenia wynika, że zajęcia są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, z wyjątkiem zajęć prowadzonych w szkole dla uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, nie mogą realizować tych zajęć w miejscu zamieszkania. Natomiast zgodnie z § 2 ust. 3b ww. rozporządzenia w przypadku gdy zajęcia nie mogą być realizowane w taki sposób, dyrektor szkoły ustala inny sposób realizowania tych zajęć. W związku z tym, że w tym dyrektor powinien rozważyć, czy zajęcia w ramach projektu edukacyjnego mogą być realizowane zdalnie (co raczej powinno być regułą, gdy w taki sposób szkoła udziela pomocy uczniem w ramach swojej statutowej działalności) lub ewentualnie w inny przyjęty sposób, np. indywidualnie z uczniem w siedzibie szkoły, co jednak powinno stanowić wyjątek.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy zajęć wychowania fizycznego. Zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 19 sierpnia 2009 r. w sprawie realizacji 2 godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego dyrektor szkoły może "wyjąć" z siatki zajęć wf maksymalnie 2 godziny tygodniowo, realizując je jako zajęcia pozalekcyjne lub pozaszkolne. Pytanie brzmi: czy mogę wyjąć tylko 1 godzinę obowiązkowych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel języka obcego musi dokonać podziału uczniów na grupy w zależności od umiejętności językowych w klasie pierwszej gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeżeli szkoła została przekazana stowarzyszeniu na podstawie umowy, to potrzebny jest projekt aktu założycielskiego? (orzeczenie szkoły ośmioletniej, a następnie uchwała rady gminy o przekształceniu jej w szkołę sześcioletnią są w dokumentach szkoły).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ubiegłym tygodniu zadałem pytanie, czy z dotacji otrzymywanej przez stowarzyszenie na prowadzenie szkoły od gminy można finansować koszty wycieczek edukacyjnych. Otrzymałem odpowiedź dot. szkoły niepublicznej. Nasza szkoła jest publiczna, czy to ma wpływ na meritum pytania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić z nauczycielem, który po hospitacji lekcji pomimo stwierdzonych błędów w prowadzeniu zajęć nie przyjmuje zaleceń pohospitacyjnych nie podpisuje karty, lekceważy i ignoruje dyrektora.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe