Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy VI ma przydzieloną ścieżkę zajęć indywidualnych:
- 2godziny języka polskiego,
- 2 godziny matematyki,
- 1 godzina języka angielskiego,
- 1 godzina biologii
- 1 godzina historii.
Mama ucznia przyniosła opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej na następny rok szkolny i wnioskuje o zwiększenie liczby godzin. Czy dyrektor może przychylić się do wniosku rodzica i przydzielić łącznie 10 godzin zajęć indywidualnych? Decyzję popierają obserwacje i oceny nauczycieli realizujących ścieżkę z uczniem.
Organizację zindywidualizowanej ścieżki kształcenia opisuje § 12 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280 z późn. zm.).
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowane dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Objęcie ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia wymaga opinii publicznej poradni, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą w tej formie.
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
1) wspólnie z oddziałem szkolnym oraz
2) indywidualnie z uczniem.
Na wniosek rodziców ucznia dyrektor szkoły ustala, z uwzględnieniem opinii publicznej poradni tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem, uwzględniając konieczność realizacji przez ucznia podstawy programowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Dyrektor szkoły może przychylić się do wniosku rodzica i przydzielić łącznie 10 godzin zajęć w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, tym bardziej jeżeli jest to poparte obserwacjami i ocenami nauczycieli realizujących zajęcia z uczniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób można zrealizować praktyki zawodowe w szkole policealnej w zawodzie Opiekun medyczny?
Placówki, w których do tej pory odbywały się praktyki odmówiły przyjęcia słuchaczy na praktykę.
W czerwcu koniec nauki (nauka trwa 1 rok) i egzamin zawodowy. Co z klasyfikacją i ukończeniem szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące zajęć z zakresu PPP. Czy to prawda, że aby uczeń mógł uczestniczyć w zajęciach rozwijających uzdolnienia musi mieć opinię poradni o tych uzdolnieniach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko uczęszcza do przedszkola niepublicznego. Posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym - autyzm. W dokumencie nie ma informacji, że dziecko potrzebuje nauczyciela wspomagającego. Jak należy udokumentować konieczność zatrudnienia dodatkowego nauczyciela dla tego dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy specjalnej gimnazjum- upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim nie realizuje obowiązku szkolnego. Nie uczęszcza na zajęcia, ma bardzo lekceważący stosunek do obowiązku szkolnego. Uczeń ukończył 18 lat. Czy rada pedagogiczna może skreślić go z listy uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica gimnazjum, która otrzymała promocję do klasy III,może rozpocząć naukę od nowego roku szkol. w klasie VIII szkoły podstawowej ze względu na zmianę miejsca zamieszkania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe