Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń liceum uczył się w szkole podstawowej języka angielskiego i języka niemieckiego. Czy może w liceum rozpocząć naukę języka hiszpańskiego na poziomie rozszerzonym?
Podstawa programowa nie daje takiej możliwości. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz szkoły branżowej II stopnia (Dz.U. z 2018 r., poz. 476), uczeń powinien mieć zapewnioną możliwość kontynuacji nauki tego samego języka obcego nowożytnego jako pierwszego na wszystkich etapach edukacyjnych, tj. od I klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły ponadpodstawowej. Kontynuacja pierwszego języka obcego nowożytnego ze szkoły podstawowej jest możliwa na poziomie podstawowym albo rozszerzonym; poziom rozszerzony dotyczy więc języka, którego uczeń uczył się w szkole podstawowej. Z kolei drugim językiem obcym jest język kontynuowany ze szkoły podstawowej albo język nauczany od początku (od podstaw – bez rozszerzenia) w klasie I liceum. Skoro uczeń nie uczył się języka hiszpańskiego w szkole podstawowej, to może jedynie rozpocząć go od postaw w liceum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Proszę o wzór sprawozdania za I semestr 2010/2011. 2.Czy ocena opisowa za I semestr powinna być umieszczona w dzienniku?
- Na jakim druku powinien być założony i prowadzony arkusz ocen ucznia, który przyszedł z innej szkoły do klasy czwartej w roku szkolnym 2019/2020?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dniu wczorajszym otrzymałam od Państwa odpowiedź na zadane pytanie dt. wychowanków w Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym. Otrzymałam odpowiedź, która budzi bardzo dużo wątpliwości. Chodziło mi głównie o upewnienie się czy dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną ( w tym jedna z niepełnosprawności to upośledzenie intelektualne w stopniu lekkim) również może być w ORW? a otrzymałam od Państwa informację iż dzieci umiarkowane i znaczne również nie mogą???
Jak mówi Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych (....) i w tym rozdział 5 który dotyczy ORW i § 48 ust.2 mówi kim są wychowankowie. Moje zapytanie dotyczyło właśnie tego, iż w punkcie drugim nie są określone dzieci z niepełnosprawnością intelektualną sprzężoną (więc budziło to moje wątpliwości czy upośledzenie lekkie również może być?) Państwo twierdzą że niepełnosprawność sprzężona to upośledzenie głębokie plus jeszcze coś. Po części tak - bo samo upośledzenie głębokie świadczy o wielu czynnikach niepełnosprawności-natomiast dziecko takie otrzymuje orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a nie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jaka podstawa prawna mówi o Państwa odpowiedzi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego (pierwsze ze względu na autyzm, drugie ze względu na autyzm z z zespołem Aspergera) chcę zatrudnić w przedszkolu nauczyciela wspomagającego. Proszę o podanie podstawy prawnej, liczby przysługujących godzin oraz kwalifikacji, jakie powinien mieć taki nauczyciel. Mam trzy pracujące w przedszkolu nauczycielki- jedna skończyła oligofrenopedagogikę z terapią pedagogiczną, druga edukację i rewalidację osób z autyzmem i zespołem Aspergera, a trzecia edukację i rehabilitację osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika). Czy wszystkie mogą być nauczycielem wspomagającym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy nauczycielka nabędzie prawa do urlopu dla poratowania zdrowia, jeżeli jej sytuacja przedstawia się następująco:
1. zatrudniona jest od 1.09.2002 r.
2. miała następujące przerwy w pracy:
- L4- 502 dni
- opieka art.188- 7 dni
- opieka nad dzieckiem- 39 dni
- urlop macierzyński- 297 dni
- urlop wychowawczy- 723 dni
- urlop uzupełniajacy- 26 dni
Proszę o podanie daty nabycia prawa do urlopu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe