Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń po diagnozie w poradni psychologiczno-pedagogicznej otrzymał opinię, w której ZALECENIEM są zajęcia korekcyjno - kompensacyjne. Czy takie zajęcia może prowadzić nauczyciel po oligofrenopedagogice oraz wczesnym wspomaganiu rozwoju i pracy z dzieckiem autystycznym?
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się, zgodnie z § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280). Na podstawie § 27 pkt 3 ww. rozporządzenia, do zadań terapeuty pedagogicznego (czyli pedagoga ze specjalnością z pedagogiki korekcyjnej/terapii pedagogicznej) należy prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Kwalifikacji w tym zakresie nie posiada oligofrenopedagog, ani nauczyciel z kwalifikacjami z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i pracy z dzieckiem z autyzmem; nauczyciel wymieniony w pytaniu nie posiada więc kwalifikacji do realizowania zajęć korekcyjno- kompensacyjnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ucznia, w stosunku do którego poradnia psychologiczno - pedagogiczna wystawiła orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w związku ze stwierdzeniem upośledzenia umysłowego w stopniu umiarkowanym , należy zwolnić z nauki języka obcego? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zespół do spraw edukacji może wnioskować o przyjęcie programu własnego do realizacji w danym przedszkolu? Czy musi to być autor tego programu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko z oddziału przedszkolnego posiada opinię o wczesnym wspomaganiu i orzeczenie o kształceniu specjalnym. Rodzice oświadczyli ,że wspomagane będzie poza przedszkolem. Czy w związku z tym szkoła musi organizować kształcenie specjalne zgodnie z zaleceniami orzeczenia, czy rodzice mogą zrezygnować z pomocy specjalistów bo korzystają w innym miejscu? Opinia i orzeczenie zawierają te same wskazania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej odroczenia od 1.09.2017 r. obowiązku szkolnego ucznia - na wniosek rodziców + opinia PPP oraz podstawy prawnej odroczenia dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności + wniosek rodziców?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe