Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń przez dwa lata uczęszczał na religię w klasie 3 gimnazjum zmienił deklaracje na etykę. Co z realizacją podstawy programowej z etyki? Czy obowiązkowy jest egzamin klasyfikacyjny z programu klasy 1 i 2? w\W jakim terminie? Z jakiego przedmiotu ocena na Świadectwie ukończenia gimnazjum?
Religia i etyka nie są przedmiotami obowiązkowymi, udział w nich jest dobrowolny. O udziale ucznia w tych zajęciach decydują rodzice lub pełnoletni uczniowie poprzez złożenie – na zasadzie dobrowolności oświadczenia w najprostszej formie. Po jego złożeniu udział w wybranych zajęciach staje się dla ucznia obowiązkowy.Jeśli uczeń nie uczestniczył ani w zajęciach z religii, ani z etyki, na świadectwie szkolnym w miejscu przeznaczonym na ocenę z przedmiotu wstawia się poziomą kreskę bez dodatkowych informacji. Oznacza to, że na zakończenie szkoły nie odnotowuje się konkretnego przedmiotu, ale wystawia ocenę w miejscu przeznaczonym na te dwa (zamiennie) przedmioty.Wg mojej opinii, uczeń nie zdaje egzaminu klasyfikacyjnego, realizuje bieżące treści. https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/informacja-dotyczaca-organizowania-zajec-z-religii-i-etyki-w-publicznych-przedszkolach-i-szkolach-w-roku-szkolnym-20162017.html
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczące problemów etyczno-moralnych. Dostałem od rodziców ucznia skany "rozmów" nauczyciela z uczniem (pełnoletnim) świadczące jednoznacznie o zachęcaniu do spotkania poza szkołą w "wiadomym celu". Do niczego nie doszło, ale rodzice przyszli z taką skargą. Nauczyciel dalej pisze wiadomości do ucznia. Póki co nie wie o tym, że uczeń poinformował mnie o swoim problemie.
Czy jeśli doszło póki co jedynie (lub aż) do tego typu sytuacji to jak powinienem zachować się jako dyrektor. Czy są jakieś jasne wskazówki w takiej sytuacji. Ja jestem zdania, że należałoby zwolnić takiego nauczyciela, no ale czy mam ku temu podstawy prawne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nie będzie błędu, jeżeli dokonamy podziału klasy liczącej 19 uczniów na dwie grupy podczas zajęć wychowania fizycznego (grupę chłopców i dziewcząt). Gimnazjum nie ma sali gimnastycznej większość zajęć w-f odbywa się podczas złych warunków atmosferycznych na korytarzu szkolnym. Na podział jest zgoda organu prowadzącego szkołę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic posłał dziecko do szkoły o rok wcześniej, ponieważ miał takie prawo. Obecnie dziecko jest w klasie 7, a rodzic (a także dziecko) widzi konieczność ze względu na rozwój swojego dziecka, aby pozostało jeszcze rok w klasie 7. Dziecko nie rokuje szans na nieuzyskanie promocji, ale rodzic kieruje się dobre swojego dziecka. Czy istnieje taka możliwość prawna? Jeśli tak, to jakie kroki powinien podjąć rodzic?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zmniejszyć ilość godzin religii - 1 godzina na klasę w planie nauczania na 1 rok?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do mojego liceum zgłosił się uczeń z innej szkoły z prośbą o przyjęcie. Po porównaniu szkolnych planów nauczania jego dotychczasowej szkoły i naszej okazało się, że są duże różnice programowe. W żadnym z oddziałów w moim liceum nie mogę zapewnić uczniowi kontynuacji przedmiotów uzupełniających. W jaki sposób mogę zapewnić możliwość uzupełnienia różnic programowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe