Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń słabowidzący otrzymał orzeczenie z PPP o kształceniu specjalnym na cały cykl nauki w gimnazjum w klasie ogólnodostępnej. Gdzie szukać przepisów regulujących jego sytuację? Czy oprócz 2 godzin tygodniowo zajęć rewalidacyjnych oraz specjalnych dla niego programów nauczania szkoła powinna jeszcze zapewnić takiemu uczniowi jeszcze inne warunki np. specjalne oświetlenie na zajęciach?
Uczeń niepełnosprawny powinien mieć dostęp do wszystkich rodzajów wsparcia, zalecanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Orzeczenie oprócz niepełnosprawności dziecka, określa również jego warunki funkcjonowania w roli ucznia. Orzeczenie zaleca formy i metody pracy z uczniem umożliwiające zaspokojenie potrzeb edukacyjnych przy uwzględnieniu jego możliwości psychofizycznych.
Oznacza to, że szkoła powinna dostosować warunki i formy pomocy dla ucznia wskazane w dokumencie z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych
2) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły niepublicznej. Nie powołałam ABI. Jakie zbiory muszę zgłosić do GIODO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wprowadzić w szkole instrukcję w sprawie zabezpieczenia mienia, bądź inne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole pracuje inspektor ds. bhp, który wraz z nauczycielem będącym jednocześnie przedstawicielem związków zawodowych prowadzi komisję ds. bhp Na jaki okres dyrektor powołuje taką komisję? Czy należy pisemnie uregulować pracę takiej komisji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam zapytanie dotyczące rozporządzenia o indywidualnym nauczaniu. Uczeń posiada orzeczenie wydane ze względu na stan zdrowia uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły. Czy dyrektor może takiemu uczniowi zapewnić w jakiś sposób kontakt z rówieśnikami, czy forma orzeczenia to wyklucza? Czy taki uczeń może brać udział w uroczystościach, konkursach, spotkaniach klasowych w celu utrzymania relacji z klasą, rówieśnikami? W art. 10 pkt. 2 jest zapis, że "Dyrektor szkoły, uwzględniając aktualny stan zdrowia ucznia oraz wnioski nauczycieli z obserwacji, o której mowa w ust. 1, w uzgodnieniu z rodzicami ucznia albo z pełnoletnim uczniem, podejmuje działania umożliwiające kontakt ucznia objętego indywidualnym nauczaniem z uczniami w oddziale szkolnym". W tym samym artykule pkt. 3 już mówi o tym, że jest to możliwe tylko jeśli stan zdrowia ucznia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły tj: "W jaki sposób zatem zapewnić uczniowi, którego stan zdrowia uniemożliwia uczęszczanie do szkoły możliwość podtrzymywania relacji, uczestnictwa w konkursach albo uroczystościach?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeśli sekretarz szkoły zajmuje się kadrami i ma dostęp do wszystkich danych pozostałych pracowników (w tym wrażliwych i płacowych), a drugi pracownik sekretariatu zajmuje się uczniami i również ma dostęp do wszystkich danych o uczniach i rodzicach (w tym dane wrażliwe), to czy nie zachodzi tutaj konflikt interesów pomiędzy rolą IOD w placówce, a osobą która przetwarza dane osobowe? Mogę wyznaczyć którąś z Pań pracujących w sekretariacie na stanowisko IOD?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe