Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń został przyjęty do 3 klasy gimnazjum w którym obowiązuje - obowiązkowy: j. angielski, - dodatkowe: - j. rosyjski, j. francuskiego. Uczeń przez 2 lata uczył się j. niemieckiego - jako język dodatkowy. Na prośbę rodzica został przyjęty, naukę kontynuuje na własną rękę. Czy takie ustalenia są zgodne z prawem? Co należy wpisać w arkuszu ocen i na świadectwie?
Ucznia obowiązują języki nauczane w szkole. Powinien zatem uzupełnić różnice programowe z pomocą szkoły i uczestniczyć w zajęciach, następnie zdawać wybrany przez siebie egzamin z języka zgodnie z rozporządzeniem. Egzamin gimnazjalny można zdawać tylko z języka, który jest obowiązkowy w danej klasie. Uczeń może zdawać egzamin z drugiego języka, jeśli uczy się dwóch języków jako obowiązkowych. Do 20 września składa pisemną deklarację od rodziców z dokonanego wyboru. Jeśli uczeń wybiera język, którego naukę kontynuuje na podbudowie szkoły podstawowej, musi go zdawać na poziomie rozszerzonym, natomiast jeśli wybiera język, którego naukę rozpoczął w gimnazjum - zdaje na poziomie podstawowym. W związku z powyższym, w dokumentacji przebiegu nauczania wpisuje się oceny z języków nauczanych w szkole, a konkretnie – w danym oddziale.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile razy w roku szkolnym musi być przeprowadzana obserwacja pedagogiczna w przedszkolu? Przeglądając programy dostępne na rynku niektóre wydawnictwa mają w programie 3 obserwacje (wstępna, środkowa i końcowa), a niektóre tylko 2 (wstępna i końcowa). Jaka powinna być ich prawidłowa ilość? Jaka jest podstawa prawna?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie informacji w sprawie udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W kl.II i III szkoły podstawowej mamy 2-ch uczniów z opiniami. We wskazaniach dla nauczyciela są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Czy może te zajęcia prowadzić nauczyciel w trakcie bieżącej pracy z uczniem, czy należy zatrudnić dodatkowego nauczyciela-specjalistę? Jeśli tak to z jakimi kwalifikacjami?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór sprawozdania z nadzoru dla szkoły podstawowej za I semestr.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin języka angielskiego powinno być od września w ,, zerówce''?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę przyjąć do niepublicznego przedszkola z dniem 1 września dzieci, które 2,5 roku skończą w październiku tego roku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe