Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczniowi zmieniającemu szkołę zakładamy nowy arkusz. Jak wygląda sytuacja z numeracją stron w arkuszu? Jeśli uczeń przyszedł do klasy czwartej, to czy oceny z klasy czwartej w nowej szkole wpisujemy w nowym arkuszu na stronie drugiej czy piątej? Jeżeli uczeń w trakcie nauki zmienił adres zamieszkania, czy dokonujemy korekty adresu w arkuszu ocen? Jeżeli tak, to w jaki sposób?
Zakładając, że pytanie dotyczy szkoły podstawowej, w arkuszu ocen według wzoru MEN-I/33/1 (druk wypełniany ręcznie) dopiero na stronie 5 jest miejsce za wpisywanie ocen z IV klasy, natomiast w arkuszu ocen wypełnianym komputerowo na wzorze MEN-I/44/1 oceny z IV klasy można wpisać na stronie wymieniającej przedmioty z II etapu edukacyjnego i oznaczyć ją jako strona 2 (załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.). Ww. rozporządzenie nie określa zasad postępowania w przypadku zmiany adresu zamieszkania ucznia, a niewątpliwie taki wpis nie jest błędem wymagającym sprostowania. W tym przypadku należy kierować się w drodze analogii zasadami dotyczącymi zmiany imienia lub nazwiska dziecka w trakcie nauki w szkole, wymienionymi w § 23 ust. 2 ww. rozporządzenia. Należy przekreślić kolorem czerwonym dotychczasowe dane adresowe i nad nim wpisać kolorem czerwonym nowe dane. Na dole strony należy umieścić adnotację: „Dokonano zmiany adresu zamieszkania”, datę i czytelny podpis dyrektora szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do przedszkola uczęszczają dzieci obcojęzyczne. W przepisach odnalazłam informację, że nie muszę organizować dodatkowych zajęć z języka polskiego, czy to prawda?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole ma obowiązek udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej, jeżeli tak to na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą publiczną dla dorosłych, jednocześnie jesteśmy jednostką szkolącą oświatową, która przeprowadza kursy płatne dla uczniów,urzędów pracy, indywidualne np. na wózek widłowy, kombajn. pedagogiczny dla rzemieślników itd. Jak wystawić fakturę czy notę, z jakim podatkiem, czy jesteśmy zwolnieni z VAT?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z zapytaniem czy pracownikom zatrudnionym w bursie międzyszkolnej na stanowisku nauczyciel - wychowawca, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 29 września 2006 roku, przysługuje legitymacja służbowa nauczyciela?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli dyrektor placówki niepublicznej(bez uprawnień szkoły publicznej)powziął informację ,że uczeń jest ubezwłasnowolniony, czy może żądać od rodziców informacji ,który z nich jest opiekunem prawnym dla dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe