Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W arkuszu organizacyjnym pracy szkoły należy podać ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole/szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli. Które zajęcia należy umieścić w tym punkcie? (m.in. zajęcia edukacyjne, rewalidacyjne, logopedyczne, korekcyjno–kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęcia rozwijające uzdolnienia) .
W § 17 ust.2a pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649; Dz.U. z 2018r. poz. 691) został zawarty wymóg podania ogólnej liczby godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli.
Na ogólną liczbę godzin złożą się zatem:
1) godziny zajęć edukacyjnych,
2) godziny zajęć opiekuńczych,
3) godziny zajęć rewalidacyjnych: zajęć przeznaczonych na naukę orientacji przestrzennej i poruszania się, naukę systemu Braille,a lub naukę innych alternatywnych metod komunikacji (uczniowie niewidzący), naukę języka migowego, naukę innych sposobów komunikowania się, w tym wspomagające i alternatywne metody komunikacji (AAC) (uczniowie niepełnosprawni z zaburzeniem mowy lub jej brakiem), zajęcia rozwijające umiejętności społeczne (uczniowie z autyzmem, w tym zespołem Aspergera),
4) godziny zajęć z zakresu pomocy psychologiczno –pedagogicznej: zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć rozwijających umiejętności uczenia się, zajęć dydaktyczno - wyrównawczych, zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym, zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu – w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych, zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
5) godziny innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli.
Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że w wyniku wejścia w życie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 kwietnia 2018r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2018r. poz.691) zmianie uległo dotychczasowe brzmienie § 17 rozporządzenia.
Podstawa prawna:
§ 17 ust.2a pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649; Dz.U. z 2018r. poz. 691).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy organ prowadzący może wyrazić zgodę na podział na grupy na zajęciach wychowania fizycznego w klasie trzeciej gimnazjum, jeżeli liczba uczniów w klasie wynosi 25?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy zniszczonych podręczników z dotacji dla klas 4-5 (C.D). Czy istnieje taka możliwość, aby szkoła zamówiła zniszczone podręczniki, a rodzic uiści opłatę po otrzymaniu faktury z wydawnictwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń wraca do Polski z Francji. Tam ma zaliczone 10 lat nauki. Matka wnioskuje jednak o przyjęcie go do klasy pierwszej liceum ze względu na różnice programowe. Czy można go przyjąć do klasy pierwszej czy trzeba do drugiej zgodnie z liczbą lat nauki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeżeli uczeń w I semestrze opuścił więcej niż 50% zaplanowanych zajęć z danego przedmiotu i powinien być nieklasyfikowany w I semestrze, to powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny za I semestr? Czy zgodnie z klasyfikacją końcoworoczną powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny na koniec roku szkolnego? W dzienniku wstawić nieklasyfikowany, czy ndst? Pierwszy raz mam taką sytuacje pod koniec I semestru i dotyczy to nie tylko jednego ucznia. Dziękuję z góry za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy pełny etat w przedszkolu stanowić będzie w przypadku pensum 22-godzinnego (grupa dzieci 6-letnich),jeśli nauczyciel będzie miał 21 godzin pracy z grupą i 1 godzinę zajęć korekcyjno- kompensacyjnych z dziećmi 6-letnimi. Nauczycielka obawia się, że nie będzie miała wypracowanego etatu w przypadku np. nieobecności dzieci lub w czasie, kiedy zajęcia nie mogą być prowadzone z powodu świąt lub przerwy w pracy przedszkola.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe