Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W dniu 24.03.2017r. nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania na stanowisku pedagoga szkolnego pełniący funkcję wicedyrektora szkoły, otrzymał propozycję ograniczenia zatrudnienia z uwagi na wygaśnięcie stanowiska wicedyrektora i zmiany organizacyjne w roku szkolnym 2017/2018 uniemożliwiające zatrudnienie w pełnym wymiarze. W terminie 7 dni nauczyciel w formie pisemnej nie wyraził zgody na propozycję ograniczenia zatrudnienia. Organ prowadzący zatwierdził arkusz organizacji w dniu 26.05.2017 r. 29.05.2017 r. nauczyciel otrzymał od dyrektora szkoły pismo o rozwiązaniu stosunku pracy za trzymiesięcznym wypowiedzeniem i przyznaniu sześciomiesięcznej odprawy na podstawie art. 20 ust. 2 Karty Nauczyciela. W dniu 30.05.2017 r. nauczyciel poinformował dyrektora szkoły o zamiarze przejścia na emeryturę z dniem 01.09.2017 r. W dniu 07.06.2017 r. nauczyciel otrzymał od prezydenta miasta pismo, w którym zobowiązał nauczyciela do podjęcia z dniem 01.09.2017 r. pracy w innej szkole w celu uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych (pismo datowane na 30.05.2017 r., doręczone adresatowi 07.06.2017 r.). W dniu 12.06.2017 r. nauczyciel złożył w organie prowadzącym informację o przejściu przez niego na emeryturę z dniem 31.05.2017 r. Nauczyciel przeszedł na emeryturę z dniem 01.09.2017r., otrzymał trzymiesięczną odprawę emerytalną, natomiast do dnia dzisiejszego nie otrzymał odprawy na podstawie art. 20 ust. 2 Karty Nauczyciela. Dyrektor jako przyczynę niewypłacenia odprawy podał, iż organ prowadzący nie wyraził zgody na wypłatę odprawy z art. 20 ust. 2 KN, gdyż stworzona została możliwość uzupełnienia godzin do pełnego wymiaru czasu pracy. Czy w opisanym przypadku nauczyciel posiadał prawo do otrzymania odprawy na podstawie art. 20 ust. 2 KN, a nieotrzymanie świadczenia stanowi podstawę do skierowania sprawy do Sądu Pracy?
Nauczycielowi nie należy się odprawa z art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967, skoro nie istniała sytuacja braku dla niego godzin dydaktycznych w pełnym wymiarze (o której mowa w art. 20 ust. 1 pkt 2 KN), ponieważ możliwe było uzupełnianie pensum w innej placówce.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem nauczycielem z 28-letnim stażem pracy. Urodziłam się 19.12.1957 r. Od kiedy będę objęta ochroną przedemerytalną?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy można w jednym roku kalendarzowym wystawić nauczycielowi ocenę za pracę za okres stażu (dyplomowany) i za pracę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany zatrudniony na cały etat od 2012 roku przebywał na urlopie wychowawczym od września 2016 chciałby wrócić na 12/18 etatu. jak należy przekształcić umowę aneksem, porozumieniem czy zawrzeć nową umowę ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Studia doktoranckie a uprawnienia pracownicze. Proszę o pomoc w następującej kwestii:
od 1.09.2017 r. zatrudniamy w naszej placówce (szkoła podstawowa) nauczyciela, który w czerwcu 2018 r. doniósł świadectwo i dyplom ukończenia studiów doktoranckich. W ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, art. 198.3. stanowi o tym, że „Doktorantowi, po uzyskaniu stopnia doktora, okres odbywania studiów doktoranckich, nie dłuższy niż cztery lata, zalicza się do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze”. Jak należy w tej sytuacji interpretować powyższy zapis? Okres odbywania studiów doktoranckich nauczyciela, to: 01.10.2006 do 04.01.2010. W tym czasie (jak wynika ze świadectw pracy) nauczyciel pozostawał w zatrudnieniu (nie były to uczelnie wyższe, nie był nauczycielem akademickim) z niewielkimi przerwami: 01.09.2006 – 24.02.2007, 27.02.2007 – 22.06.2008, 01.09.2007 – 2015.08.31. Czy mimo tego należy zwiększyć tj. dodać do stażu pracy nauczyciela te 4 lata? Czy może tylko okres przerw w zatrudnieniu? A może w ogóle nie należy w tej sytuacji zwiększać stażu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik obsługi zostaje zwolniony przez zakład pracy (redukcja etatów). Rejestruje się w Urzędzie Pracy, po roku czasu przechodzi na rentę po zmarłym mężu, a następnie, po osiągnięciu wieku emerytalnego, na emeryturę. Czy dany pracownik może korzystać z ZFŚS w zakładzie w którym został zwolniony?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe