Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W grudniu 2018 r. kończę 56 lat. Posiadam wykształcenie licencjata. Pracuję w przedszkolu 37 lat. Proszę o odpowiedź czy w związku z reformą oświaty jestem zmuszona do uzupełnienia wykształcenia i uzyskania tytułu mgr? Bardzo proszę o podanie podstaw prawnych.
Do pracy w przedszkolu wystarczające jest posiadanie ukończonych studiów pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz przygotowanie pedagogiczne - § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575. W związku z tym tytuł licencjata jest wystarczający m.in. dla nauczyciela wychowania przedszkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W projekcie arkusza organizacyjnego na rok szkolny 2021/2022 zabrakło godzin dla 3 nauczycieli kontraktowych zatrudnionych na umowę na czas nieokreślony w pełnym wymiarze godzin. Mogą być zatrudnieni jedynie w wymiarze 1/2 etatu. Jakie dokumenty i w jakim terminie powinni oni otrzymać: propozycje ograniczenia zatrudnienia czy wypowiedzenie warunków umowy o pracę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest od 01.10.15 r. na czas określony do 30.06.16 r. na 8/26 etatu (świetlica). Czy prawidłowo będzie jeżeli wyliczę mu, że od 25.06 - do 30.06.16 r. wykorzysta 6 dni urlopu, a za pozostałe 45 dni ( 9 m-c x 5,6 dnia urlopu = 50,4 dni urlopu) wypłacę mu ekwiwalent za niewykorzystany urlop? Nauczyciel w czasie ferii przebywał na zwolnieniu lekarskim. Drugie pytanie, czy prawidłowym jest fakt naliczenia w/w nauczycielowi świadczenia urlopowego w wysokości 252,44 zł (przypomnę 9 m-c pracy na 8/26 etatu)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który jest zatrudniony na czas zastępstwa od 16 marca do 31 sierpnia 2013 r. należy się świadczenie urlopowe?
A jak jest z pracownikiem obsługi - czy zatrudnionemu woźnemu na czas zastępstwa na 4 miesiące należy się świadczenie urlopowe?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Odprawa emerytalna, gdy nauczyciel osiągnął wiek uprawniający do świadczenia kompensacyjnego po rozwiązaniu stosunku pracy. Pytanie: 28 lutego 2010 r. nastąpiło wygaśnięcie umowy o pracę-nauczyciel przebywał w stanie nieczynnym od 1 września 2009 r. W 2014 r. nauczycielka osiągnęła wiek uprawniający do świadczenia kompensacyjnego i z dniem 10 grudnia 2014 r. przeszła na to świadczenie. Od 1 marca 2010 r. do chwili obecnej nie pracowała. Czy należy teraz nauczycielowi wypłacić odprawę emerytalną? Jeżeli tak, to jaka podstawa prawna reguluje wypłatę takiej odprawy?
- W naszej szkole funkcjonuje oddział specjalny z uczniami z upośledzeniem w stopniu lekkim. Jest to klasa z uczniami klas I, II, IV, VII. Nauczyciel dyplomowany zatrudniony od 01.09.2017 r. w wymiarze 14/18 godzin tygodniowo ma przydzielone 13/18 godzin w szkole i 1/18 w klasie - oddziale specjalnym, w której są uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy? Jeżeli tak to w jakiej wysokości? Dyrektor szkoły – nauczyciel mianowany - realizuje godziny dydaktyczne w wymiarze 3/18 w w/w oddziale specjalnym prowadząc zajęcia rewalidacyjne. Jest to pensum ustalone przez organ prowadzący szkołę dla dyrektora. Czy dyrektorowi należy się dodatek za trudne warunki pracy? Jeżeli tak to w jakiej wysokości? Inni nauczyciele przedmiotowi (np. nauczyciel wychowania fizycznego) mają przydzielone 21/18 godzin tygodniowo, w tym 17/18 w szkole i 4/18 w w/w oddziale specjalnym. Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy za 4/18? Jeżeli tak to w jakiej wysokości?
Przedstawiam rozdział z Uchwały Rady Miasta w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół p przedszkoli w sprawie dodatku za trudne warunki pracy.
§ 8 1. Nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach pracy dla zdrowia przysługują z tego tytułu dodatki. 2. Za pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli: a/ zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzoną w stopniu głębokim, b/ zajęć dydaktycznych i wychowawczych w klasach specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, c/ prowadzenie nauczania indywidualnego w domu ucznia, zakwalifikowanego do takiego kształcenia. 3. Nauczycielom przysługuje dodatek w wysokości: za prace w trudnych warunkach – 20% wynagrodzenia zasadniczego. 4. Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, za którą dodatek jest związany oraz w okresie nie wykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego. 5. Nauczycielom prowadzącym indywidualne nauczanie w domu ucznia oraz dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego przysługuje dodatek w wysokości 20 % stawki godzinowej za każdą przepracowana godzinę. 6. Dodatki przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych, warunkach pracy pozostają do obowiązującego wymiaru godzin. 7. Dodatki wypłaca się z dołu za czas faktycznego wykonywania pracy § 14 ustalenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkole: 1. dyrektor szkoły liczącej 17 i więcej oddziałów – 3 godz.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe