Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakim przypadku będzie przysługiwać nagroda jubileuszowa pracownikowi niepedagogicznemu? Pracownik został zatrudniony na zastępstwo. W momencie zatrudnienia obliczono, że przepracował 25 lat i 2 miesiące. W przestawionych przez niego dokumentach nie ma żadnych informacji o wypłaceniu nagrody jubileuszowej. Czy w takim przypadku należy wypłacić nagrodę jubileuszowa w momencie zatrudnienia, czy dopiero po 5 latach tj. za 30 lat pracy (zgodnie z regulaminem wynagradzania).
Pracownikowi należy wypłacić nagrodę jubileuszową w momencie zatrudnienia. Jest on uprawniony do nagrody za przepracowanie 25 lat pracy.
Pracownik niepedagogiczny jest uprawniony do nagrody jubileuszowej
Pracownik niepedagogiczny szkoły to pracownik samorządowy uprawniony do nagrody jubileuszowej na podstawie przepisów ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dalej u.p.s.). Zgodnie z art. 38 ust. 2 u.p.s. nagroda jubileuszowa przysługuje pracownikowi samorządowemu po upływie odpowiednio 20, 25, 30, 35, 40, 45 lat pracy.
Pracownik nabywa prawo do nagrody w dniu zatrudnienia
Pracownik samorządowy nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody albo w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających nagrody jubileuszowe. Nagrodę jubileuszową wypłaca się niezwłocznie po nabyciu przez pracownika samorządowego prawa do tej nagrody. W opisanym przypadku w dniu zatrudnienia.
Warunki ustalania prawa do nagrody jubileuszowej i jej wypłacania określa rozporządzenie Rady Ministrów z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
Pracownikowi uprawnionemu do dwóch lub więcej nagród wypłaca się nagrodę najwyższą
W sytuacji, gdy pracownik w dniu, w którym udokumentował swoje prawo do nagrody jubileuszowej nabył prawo do dwóch lub więcej nagród - wypłaca się mu nagrodę najwyższą (§ 8 ust. 9 rozporządzenia).
W przypadku, gdy pracownik w dniu, w którym udokumentował swoje prawo do nagrody jubileuszowej, ma okres zatrudnienia wraz z innymi okresami wliczanymi do tego okresu – dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody jubileuszowej wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej – różnicę między kwotą nagrody wyższej, a kwotą nagrody niższej (§ 8 ust. 10 rozporządzenia).
Pracownikowi należy wypłacić nagrodę jubileuszową za 25 lat pracy
W opisanym stanie faktycznym jednak taka sytuacja nie występuję. Pracownik bowiem prawo do nagrody za 30 lat nabędzie dopiero po ponad 4 latach pracy (a nie w ciągu 12 miesięcy). Oznacza to również, że należy wypłacić nagrodę za 25 lat – nagrodę najwyższą, jeżeli nabył prawo do dwóch lub więcej nagród.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Błąd w zapisie w umowie o pracę. Z nauczycielką religii, po otrzymaniu przez nią stopnia awansu nauczyciela mianowanego, została sporządzona umowa o pracę, w której został popełniony błąd: "zatrudnienie poprzez mianowanie na czas nieokreślony w wymiarze 10/18". Po podpisaniu umowy błąd z "zatrudnieniem poprzez mianowanie w wymiarze 10/18" został wychwycony, nauczycielkę poproszono o podpisanie prawidłowej umowy odwołując się do Karty Nauczyciela, ale nauczycielka uznaje to jako atak na jej osobę i nie zgadza się na zmianę. Co zrobić? Jak poprawić błąd i całą sytuację?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jak obliczyć ilość godzin karcianych w 2015/2016?
- Na jaką liczbę godzin tygodniowo można zatrudnić nauczyciela na umowę zlecenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik oddelegowany do związków zawodowych złożył wypowiedzenie umowy o pracę. Od chwili zatrudnienia tj. od 2009 r. pracownik był oddelegowany i nie przepracował w szkole (fizycznie) ani jednego dnia. Czy w tej sytuacji szkoła, jako pracodawca, powinna wystąpić do związków o przekazanie całej dokumentacji pracowniczej (list obecności, kart pracy, wniosków urlopowych) i na podstawie tych danych wystawić pracownikowi świadectwo pracy zawierające niezbędne informacje w tym zakresie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracuje w szkole średniej – zadeklarowanej jako podstawowe miejsce pracy – i ma 35-letni staż pracy. W Centrum Kształcenia Zawodowego (drugim miejscu pracy) pracuje na część etatu i również posiada świadectwa pracy. Czy nagroda jubileuszowa należy się w obydwu miejscach pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe