Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W mojej szkole działa tylko ZNP, czy w takim przypadku arkusz opiniuje tylko ZNP, czy muszę szukać innych związków działających na terenie gminy i one też muszą opiniować arkusz organizacyjny mojej szkoły np. Solidarność, czy inne ?
Tryb opiniowania arkusza organizacji szkoły na rok szkolny 2017/2018 został przewidziany w z § 23 projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli ( projekt z dnia 20 stycznia 2017r.) Zgodnie z tym zapisem dyrektor szkoły przedstawia arkusz organizacji szkoły na rok szkolny 2017/2018 do zaopiniowania związkom zawodowym (dot. działających w szkole), o których mowa w art.110 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe
(Dz.U. z 2017r. poz.60) i radzie pedagogicznej.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli ( Dz.U. z 2017r. poz.649) nie zawiera tej pierwotnie proponowanej w § 23 projektu rozporządzenia regulacji.
Jednak zgodnie z art. 307 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe wszelkie czynności podjęte przed 1 września 2017 r. na podstawie ustaw zmienianych w art. 4 i art. 15 (ustawa Karta Nauczyciela i ustawa o systemie oświaty) w ustawie wprowadzającej (ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe), w brzmieniu dotychczasowym, pozostają w mocy.
Opiniowanie organizacji pracy szkoły, o którym mowa w przepisie art.41 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz.U. z 2016r. poz.1943 z późn.zm.), oznacza przede wszystkim prawo do opiniowania i zgłaszania uwag do arkusza organizacji szkoły, o którym mowa w art.31 ust. 1 pkt 10b ustawy o systemie oświaty. Opiniowanie organizacji pracy szkoły przez radę pedagogiczną powinno odbywać się, tak jak dotychczas, w oparciu o przepis art.41 ust. 2 pkt 1ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (por. Mateusz Pilch, Ustawa o systemie oświaty – Komentarz).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Karta zgłoszenia na świetlicę
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy my dobrze rozumiemy i w takim razie czy na tym samym oddziale musimy zatrudnić jeszcze jednego oligofrenopedagofa, bo wszak jeden już jest? A jeśli trafi na ten sam oddział kolejne dziecko z takim orzeczeniem, to kolejnego oligofrenopedagofa. Czy to nie jest droga ad absurdum...
Jesteśmy niepublicznym przedszkolem z oddziałami integracyjnymi. W tym roku pojawiło się u nas dziecko, w którego orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego czytamy: "Z uwagi na brak oddziału specjalnego na poziomie przedszkolnym oraz niepełnosprawność wieloraką najkorzystniejszą formą kształcenia zapewniającą różnorodną pomoc specjalistyczną będzie przedszkolny oddział integracyjny. Uwzględniając niepełnosprawność sprzężoną dziecku przysługuje prawo do stałego wsparcia dodatkowego nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny, który podczas pracy na oddziale będzie zaangażowany wyłącznie w pracę z /imię dziecka/" Czy jeżeli dziecko jest na oddziale, gdzie pracuje nauczyciel prowadzący oraz oligofrenopedagog, czy wystarczy osoba z przygotowaniem pedagogicznym zatrudniona na stanowisku asystenta dziecka niepełnosprawnego lub pomocy nauczyciela – oczywiście zgodnie z orzeczeniem przypisana wyłącznie do tego dziecka?
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz. U. z 2015 r., poz. 1113 w przedszkolach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Ponieważ uczeń ma zalecenie pracy z nauczycielem, jego wykonania nie stanowi tylko zatrudnienie asystenta nauczyciela lub pomocy nauczyciela. Taka osoba mogłaby zostać zatrudniona dodatkowo pod warunkiem, że nauczyciel z kwalifikacjami oligofrenopedagoga będzie pełnił funkcję nauczyciela wspomagającego ucznia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są zasady przyjmowania uczniów do publicznej szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy prawidłowo numerować rozporządzenia, decyzje, uchwały? W jaki sposób nadawać numery?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rada Klasyfikacyjna w Zespole Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum powinna odbyć się w jednym czy w dwóch terminach lub w odstępach czasowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe