Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W poradni psychologiczno-pedagogicznej tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć pedagogów, psychologów, logopedów wynosi 20 godzin. Dotychczas wszyscy specjaliści pracowali w systemie 4 godziny przez 5 dni w tygodniu. Rada Pedagogiczna prosi o zmianę i zróżnicowanie: dla pedagogów i psychologów praca w systemie - 5 godz, 5 godz, 4 godz., 3 godz., 3 godz.; dla logopedów - tak jak dotychczas praca w systemie - 4 godziny przez 5 dni. Czy takie zróżnicowanie (uzasadnione z uwagi na specyfikę pracy różnych specjalistów) jest zgodne z prawem? Bardzo proszę o komentarz i interpretację.
Czas pracy nauczycieli, w tym również nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych regulują przepisy Karty Nauczyciela.
Zgodnie z art. 42c ust. 1 KN, nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć obowiązuje pięciodniowy tydzień pracy. Nauczycielom dokształcającym się, wykonującym inne ważne społecznie zadania lub - jeżeli to wynika z organizacji pracy w szkole - dyrektor szkoły może ustalić czterodniowy tydzień pracy.
Na podstawie § 21 ust. 3 Rozporządzenia MEN z dnia 01.02.2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych (...), dzienny czas pracy poradni ustala dyrektor poradni za zgodą organu prowadzącego.
Jeżeli proponowana przez radę pedagogiczną zmiana godzin pracy pedagogów i pychologów jest uzasadniona, nie ma przeszkód prawnych do takiego ustalenia godzin, z uwzględnieniem przepisów poowyższego Rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciela posiadająca wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym (filologia rosyjska) oraz studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej zdała egzamin z języka angielskiego dla obcokrajowców na poziomie 1 - First i otrzymała ocenę C z egzaminu w zakresie znajomości języka angielskiego First Certificate in English poziom B2 Rady Europy wynik 162 pkt. Czy nauczycielka posiada kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i w szkole podstawowej w klasach I- III? Jeśli posiada to, do którego roku są one ważne?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniając nauczyciela mianowanego na podstawie mianowania jakie dokumenty powinny się znaleźć w aktach osobowych w części A . Ksero poprzedniego aktu mianowania, dyplomowania, świadectwo pracy, świadectwo ukończenia studiów magisterskich i dyplomowych wraz z suplementem, kwestionariusz osobowy, świadectwa pracy badania lekarskie czy jakiś jeszcze dokument ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2010 powołano z dniem 1 września szkołę specjalną. Organ prowadzący powiadomił nauczycieli, że przez 2 lata będzie istniał w zatrudnianiu nauczycieli tzw. okres przejściowy, czyli wszyscy nauczyciele będą zatrudnieni na czas określony. Nauczyciel był zatrudniony w roku szkolnym 2010/11 i 2011/12 na czas określony. Nauczyciele przed podpisaniem tych umów poinformowani zostali na radzie pedagogicznej o specyficznej formie zatrudniania. Po 2 latach pracy z tym nauczycielem nie przedłużono, podpisano umowy na czas nieokreślony. Jakie sankcje prawne mogą być wystosowane w stosunku do dyrektora (organu prowadzącego)
- Nauczycielka złożyła podanie o urlop bezpłatny na okres 5 lat i po tym okresie ponownie złożyła podanie o urlop bezpłatny na okres 5 lat w celu pełnienia funkcji dyrektora w jednostce organizacyjnej gminy.
Czy można zwolnic takiego nauczyciela np. po 10 latach urlopu bezpłatnego?
Jaka jest podstawa prawna takiego zwolnienia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od dnia 1.09.2013r. zatrudniliśmy nauczyciela mianowanego w pełnym wymiarze na zastępstwo za nauczycielkę która była w ciąży (art 10, ust.7 KN "na czas zwolnienia lekarskiego nauczyciela j.niemieckiego"). Dnia 30.10.2013r. nauczycielka urodziła dziecko, przebywała na urlopie macierzyńskim od 30.10.2013 - 28.10.2014r., po urlopie macierzyńskim udzielono nauczycielce zaległego urlopu wypoczynkowego od dnia 29.10.2014r do dnia 17.02.2015r. W czasie zaległego urlopu wypoczynkowego nauczycielka zaszła w ciążę drugim dzieckiem i od 27.01.2015r. przebywa na zwolnieniu lekarskim.
Czy umowę zawartą 1.09.2013r z nauczycielem na zastępstwo mogę traktować jako jedną, czy powinnam zawierać na każdą z zaistniałych okoliczności odrębną umowę? Jeżeli tego nie zrobiłam, czy powinnam wypowiedzieć nauczycielowi za trzymiesięcznym wypowiedzeniem umowę w maju traktując ją jako umowę na czas nieokreślony (w przyszłym roku szkolnym może nie być godzin dla nauczyciela zatrudnionego na zastępstwo)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe