Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole policealnej zajęcia z przedmiotu podstawy przedsiębiorczości organizuje się dla słuchaczy, którzy nie realizowali tego przedmiotu na wcześniejszym etapie edukacyjnym. Wówczas w arkuszu ocen wpisuje się "zwolniona/y oraz rodzaj i numer świadectwa na podstawie, którego to zwolnienie następuje. Niestety nie znalazłam informacji co wpisujemy na świadectwie ukończenia szkoły.
Na podstawie § 17 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700) w wierszach świadectwa w przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio "zwolniony" albo "zwolniona". Przepis ten ma zastosowanie do wszystkich świadectw szkolnych, także w szkole policealnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem wicedyrektorem w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii, odpowiadam za niepubliczną szkołę podstawową, prowadzoną w ramach MOS. Czy mogę w dniu skreślenia ucznia z listy MOS skreślić go ze szkoły i czy ta sama data ma widnieć na arkuszu ocen? Czy ma być to data przyjęcia ucznia do innej szkoły? Czy jest taka możliwość, że mogę w dniu skreślenia ucznia z MOS jednocześnie skreślić go z listy szkoły i poinformować o tym szkołę rejonową? I w momencie przyjęcia ucznia przez inną szkołę (rejonową bądź trzecią) przesyłam dokumenty? Czy jednak dokonuję skreślenia wychowanka z listy MOS i czekam na potwierdzenie przyjęcia z innej szkoły i wtedy ta druga data jest datą na arkuszu ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo uprzejmie proszę o podanie procedur oraz podstaw prawnych utworzenia od nowego roku szkolnego 2016/2017 kl. I gimnazjum o profilu sportowym z rozszerzonym językiem angielskim. Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba fizyczna prowadząca publiczny punkt przedszkolny może przekształcić go w niepubliczne przedszkole? Przepisy oświatowe nie wskazują takiej możliwości jednoznacznie, ale także nie zabraniają takiego przekształcenia. Jeśli istnieje taka możliwość to proszę o informację jak wesprzeć się podstawą prawną przy takim przekształceniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację - uczeń klasy II szkoły ponadgimnazjalnej (stara podstawa programowa)nie otrzymuje promocji do klasy III, powtarza więc klasę II w której obowiązuje nowa podstawa programowa. Jak potraktować takiego ucznia - czy musi zaliczyć tylko przedmioty, których nie miał w gimnazjum (III etap eduk.) a pojawiły się w klasie I szkoły ponadgimnazjalnej (np. wok) czy też inaczej ustalić różnice programowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe