Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole z ZFŚS przyznawane są paczki dla dzieci pracowników. W regulaminie ZFŚS nie ma żadnego zapisu co do kwoty paczek. Czy można ustalić dowolną kwotę zakupu paczek i czy trzeba różnicować wartość paczki w zależności od dochodu? Czy błędem byłoby przyznanie wszystkim paczek o takiej samej wartości?
Zgodnie z art. 8 ust. 1-2 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. – o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z ZFŚS uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z funduszu. Zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych ze środków ZFŚS oraz zasady przeznaczania środków funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określa pracodawca w regulaminie ustalanym w porozumieniu ze związkami zawodowymi, a w przypadku, gdy takie nie działają u pracodawcy – z pracownikiem wybranym przez załogę do reprezentowania jej interesów.
Powyższe powoduje, iż zasady różnicowania świadczeń i sposób ich dokumentowania zależy przede wszystkim od regulaminu ZFŚS.
W przypadku paczek dla pracowników także należy przestrzegać zasady, że prawo do świadczeń uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej. Także w tym wypadku można bazować na oświadczeniu pracownika.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z ZFŚS uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania ze środków funduszu. Powoduje to, że należy brać pod uwagę nie tylko dochody danego pracownika, ale także sytuację życiową i rodzinną, w jakiej się on znajduje. Tym samym w przypadku wydawania paczek "na dziecko" uwzględniamy przede wszystkim kryterium rodzinne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie.
W rozporządzeniu MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia ,wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych Dz.U.228/1490/2010)
§ 9 mówi, że uczniowie z zaburzeniem zachowania posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego( przed wejściem w życie rozporządzenia)mogą kontynuować naukę w oddziale integracyjnym do ukończenia szkoły danego typu. Czy dotyczy to też dzieci, które miały wydane takie orzeczenie na I etap edukacyjny, co z II etapem, który jest do końca szkoły ( była taka niepisana zasada dotycząca szkoły podstawowej, że najpierw orzeczenie na I etap edukacyjny)
Jak traktować §9 gdy orzeczenia ze względu na zaburzenia zachowania nie mogą być już wydawane, a dzieci te są w klasach integracyjnych? Dziękuję za odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Samorząd terytorialny zastosował aktualne kwoty dotacji przeliczone w X 2017 r. od I 2017 roku,a nie od 1 listopada jak wynika z ar t78a-e ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty co skutkowało znacznym zmniejszeniem dotacji bieżącej. Czy to jest właściwe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem (jeszcze) dyrektorem gimnazjum,które zostało 3 miesiące temu zespołem szkół gimnazjalno- licealnym.Szkoły te są od siebie oddalone o 10 kilometrów.Swoją funkcję będę pełnić do 31sierpnia br. Od 1 września powinnam uczyć swojego przedmiotu w gimnazjum. Czy nowy dyrektor zespołu może mi nakazać uczyć języka polskiego w liceum skoro przez 30lat nie uczyłam uczniów tej grupy wiekowej?Gimnazjum, które zostało włączone w zespół dwa lata temu otwierałam, nadałam ze społecznością imię szkole, zintegrowałam młodzież z 10 małych wiosek. Obecnie mam 51 lat i 31 lat przepracowanych przy tablicy.
Co mam robić ?
Planując rok szkolny 2012/2013,50 godzin języka polskiego przydzieliłam dwojgu polonistom i sobie(5+20+25). Polonistka jest zatrudniona na czas określony ,ale jest dobrą znajomą Dyrektora i przyjaciółką jego żony.Na dzień dzisiejszy(31Maja) nie otrzymałam podania o pracę od tej pani. Czy mam się bać? Czy mam za sobą prawo?Co mam robić?Po zmianie opcji politycznej nie jestem człowiekiem wójta!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy klasyfikacja śródroczna wymaga podjęcia uchwały klasyfikacyjnej przez radę pedagogiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
-
Mam uczniów w szkole , którzy mieli język niemiecki w szkole podstawowej. Zorganizowałam dla nich grupę kontynuującą język niemiecki jako drugi w szkole. Diagnoza wstępna wykazała brak elementarnej wiedzy i umiejętności. Nie ma możliwości prowadzenia zajęć na wyższym niż początkowym poziomie. Czy w takiej sytuacji można prowadzić zajęcia z języka niemieckiego jako drugiego od podstaw pomimo tego ,że uczniowie mieli język niemiecki w szkole podstawowej. Jeżeli nie, to proszę o informację co należy zrobić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe