Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Z niezależnych przyczyn uczeń klasy 8 zmienia szkołę w listopadzie. Uczył się j. angielskiego i j. włoskiego od kl. 4. W obecnej szkole jest j. angielski i j. niemiecki. Jaką ocenę wpisać uczniowi na świadectwo końcoworoczne? Jak rozpocząć naukę j. niemieckiego dla takiego ucznia?
Ponieważ uczeń nie uzyska ocen klasyfikacyjnych z języka włoskiego w ostatnim roku nauki, język ten nie zostanie umieszczony w świadectwie ukończenia szkoły. Możliwe będzie jedynie uwzględnienie ocen z języka angielskiego i niemieckiego, z których uczeń takie oceny będzie miał wystawione (art. 44f ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2021 r., poz. 1915; § 7 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz. U. z 2019 r., poz. 1700). Zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej, publicznej szkoły artystycznej, szkoły niepublicznej lub niepublicznej szkoły artystycznej o uprawnieniach publicznej szkoły artystycznej, do szkoły publicznej innego typu albo szkoły publicznej tego samego typu (Dz. U. z 2019 r., poz. 1641), jeżeli uczeń w szkole, z której przechodzi, uczył się jako przedmiotu obowiązkowego języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w oddziale szkoły, do której przechodzi, a rozkład zajęć edukacyjnych uniemożliwia mu uczęszczanie w innym oddziale lub grupie w tej szkole na zajęcia z języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi, uczeń jest obowiązany uczyć się języka obcego nowożytnego nauczanego w oddziale szkoły, do której przechodzi, wyrównując we własnym zakresie różnice programowe do końca roku szkolnego. Innymi słowy uczeń uczy się języka niemieckiego razem z VIII klasą oraz sam „nadrabia” materiał sprzed przejścia do klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń klasy specjalnej w szkole ogólnodostępnej (up.lekkie + autyzm) ma oprócz edukacji zintegrowanej i religii również język obcy? W załączniku nr 2 do ramowych planów czytam: NZ 57 godz.; Rel. 6 godz.; Rewali. 30 godz., Aletrantywne met. komun. 9 godz. i gddd 4 godz. Nie ma wyszczególnionego języka obcego. Gdzie znależć info na ten temat?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W Przedszkolu Niepublicznym mam 1 dziecko niepełnosprawne-zespół Downa, ktore do tej pory miało orzeczenie z poradni o wczesnym wspomaganiu., na podstawie którego dostaje dodatkowe pieniądze dla tego dziecka. Obecnie matka tego dziecka przyniosła drugie orzeczenie z poradni o potrzebie kształcenia specjalnego. W związku z tym mam pytanie - czy z tego tytułu również należą się pieniądze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole obowiązkowe jest zatrudnienie wszystkich wymienionych w rozporządzeniu specjalistów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty obowiązują nauczyciela przedszkola? Czy ma on prowadzić arkusze kompetencji i arkusze obserwacji pedagogicznej? Czy może coś jeszcze. Proszę o konkretną wskazówkę bo u mnie jest z tym bałagan.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy zorganizować i przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną dla nauczyciela stażysty?(procedura i podstawy prawne)
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe