Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zespół szkół tworzy ; LO,Technikum, Branżowa Szkoła I Stopnia i Branżowa Szkoła II Stopnia (970 uczniów, 85 nauczycieli). Zorganizowanie zebrania Rady Pedagogicznej zawsze rodzi problemy dla jednej z grup nauczycieli np. nauczycieli zaj. praktycznych. Czy dyrektor skracając lekcje do 30 minut w dniu planowanego Zebrania Rady Pedagogicznej łamie uregulowania prawne. Jeśli tak, to jakie?
Zgodnie § 10 ust. 1 rozporządzenia MEN z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z2019 r. poz. 502) godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w czasie nie krótszym niż 30 i nie dłuższym niż 60 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas trwania zajęć edukacyjnych ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć, o którym mowa w art. 110 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082). Zgodnie z art. 110 ust. 4 Prawa oświatowego na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły dyrektor szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych.
Ocena czy zachodzą przesłanki zastosowania tego przepisu należy oczywiście do dyrektora. Decyzja o prowadzaniu zajęć w czasie nie krótszym niż 30 minut jest decyzją dyrektora o charakterze uznaniowym. Przepisy prawa oświatowego nie zawierają wprowadzających żadnych sankcji związanych z nadużywaniem przedmiotowego przepisu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor przedstawił do zaopiniowania na radzie pedagogicznej projekt budżetu finansowego na przyszły rok. Członkowie rady wstrzymali się od głosu. Czy rada musi opiniować pozytywnie lub negatywnie, czy może się wstrzymać od głosu. Jak w tej sytuacji podjąć uchwałę rady?
- Jesteśmy Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych, czy zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO w szkole nadal powinna funkcjonować Komisja Zdrowotna dla nauczycieli i Komisja Zakładowa Funduszu Świadczeń Socjalnych?
Proszę o podstawę prawną.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie technikum powinna się znaleźć informacja dotycząca rekrutacji? jeśli zmiana w ustawie o systemie oświaty uchyla ten wymóg (art. 60, ust.1 pkt 6) zaś rozporządzenie o ramowych statutach wskazuje na konieczność określenia zasad rekrutacji (& 19 załącznik 5a). Który dokument jest "ważniejszy"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje obowiązek niszczenia świadectw szkół już nieistniejących (np. Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla Dorosłych). Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej należy się oprzeć. I drugie pytanie z tym tematem związane - czy wystawiając duplikat dokumentu absolwentowi szkoły nieistniejącej należy to zrobić właśnie na 'starym' druku czy po prostu wypisać taki duplikat 'komputerowo' na 'zwykłej kartce papieru' zachowując układ oryginalnego druku?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatek funkcyjny może być przyznany pracownikowi samorządowemu, który nie zajmuje stanowiska kierowniczego, ale ma rozszerzoną odpowiedzialność - koordynuje pracę innych pracowników? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie? W jaki sposób należy wyliczyć wysokość takiego dodatku?
Czy w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych następujący zapis byłby właściwy i zgodny z
rozporządzeniem i ustawą:
"1. Pracownikom zatrudnionym na n/w stanowiskach przysługuje dodatek funkcyjny określony w Załączniku do niniejszego Regulaminu:
1) Główny księgowy - V kategoria zaszeregowania,
2) Główny specjalista - II kategoria zaszeregowania,
3) Sekretarz - III kategoria zaszeregowania."
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe