Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałabym uzyskać podstawę prawną do przejścia z prowadzenia dokumentacji przedszkolnej z wersji papierowej na elektroniczną, Chodzi dokładnie o zarządzenia, uchwały i protokoły.
Obowiązujące przepisy nie regulują zagadnienia prowadzenia w przedszkolu dokumentacji w formie papierowej albo elektronicznej w zakresie zarządzeń, uchwał lub protokołów. W związku z tym taka zmiana mogłaby wynikać albo z odpowiednich zmian w instrukcji kancelaryjnej albo statutu przedszkola w zależności od tego, jaki wewnętrzny dokument dotychczas regulował formę ww. dokumentów – art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r., poz. 164), art. 102 ust.1 pkt 8 i 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy protokołowania zebrań Rady Pedagogicznej. Krótkie spotkania RP (poza ustalonym terminem konferencji), np. w czasie przerwy, związane z zaopiniowaniem zmian w arkuszu lub przekazaniem ważnego komunikatu lub nawet wymagające podjęcia uchwały - do tej pory dokumentowaliśmy tzw. "Notatką do protokolarza" - jeśli była związana z podjęciem uchwały, była ona załącznikiem do notatki. Spotkałam się jednak z opinią, że każde spotkanie RP musi być protokołowane. Czy taka notatka nie jest wystarczającym dokumentem spotkania?
Proszę też o podpowiedź, jak ma wyglądać wzorcowy protokół i cała księga protokołów?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie, Jak wprowadza się do obowiązywania w placówce regulaminy, a jak procedury w zespole szkolno-przedszkolnym? Mam na myśli np. regulamin wypłacania motywacyjnego dodatku, dysponowania środkami na doskonalenie zawodowe itp.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację jakie warunki muszą być spełnione, aby uruchomić własną kuchnię w przedszkolu niepublicznym: metraż, podział stanowisk, kwalifikacje personelu. Budynek przystosowywany był na żywienie z cateringu: zmywalnia, pomieszczenie kuchenne, szafa przelotowa, wiatrołap - w sumie ok 25 m2. Czy jest możliwość przeprojektowania tych pomieszczeń na własną kuchnię?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany w organizacji szkoły wynikną ze zmiany art. 42 KN tzw. godziny karciane. Jak planować pracę czy godziny dawać w przydziale czynności?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykładowy program profilaktyczny dla burs
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe