Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający następujące kwalifikacje: Studia podyplomowe – terapia pedagogiczna i Studia podyplomowe – logopedia, może uczyć zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne?
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne organizuje się dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym – § 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280. Zajęcia te mogą mieć różnorodny charakter, w zależności od potrzeb danego dziecka. Do zdań terapeuty pedagogicznego należy m.in. rozpoznawanie przyczyn utrudniających uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym. Terapeuta pedagogiczny może więc prowadzić zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne zwłaszcza, gdy dany uczeń ma problemy z funkcjonowaniem emocjonalno-społecznym w jednostce oświatowej. Jeżeli nauczyciel posiada ukończone studia na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki i przygotowanie pedagogiczne to studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej uprawniają go do prowadzenia zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – § 22 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do przedszkola niepublicznego uczęszczają dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Kto przygotowuje pierwszą wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania takiego dziecka? Jakie dane i formę powinien mieć taki dokument?
Czy zmiany liczby godzin terapii w IPET może dokonać Dyrektor placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony przez mianowanie zostanie przeniesiony do innej placówki oświatowej zgodnie z art 18 ust. 4 KN. Pytanie dotyczy akt osobowych pracownika, czy powinny zostać przekazane w formie oryginału czy kopii?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie, którzy mają w opinii poradni psych. - ped. zalecenie, aby uczestniczyć np. w zajęciach logopedycznych muszą w nich uczestniczyć w wymiarze 60 minut tygodniowo? To samo pytanie dotyczy też uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej. Jakie przepisy regulują czas trwania zajęć specjalistycznych oraz ilość uczniów w tych zajęciach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak to jest z ubezpieczeniem uczniów w szkole? Powszechnie wiadomo, że jest ono nieobowiązkowe. No właśnie - nieobowiązkowe dla rodziców. Co w przypadku gdy 100% uczniów nie chce się ubezpieczać w szkole, a co najważniejsze nie jest nigdzie ubezpieczona? Czy w takiej sytuacji dyrektor szkoły musi ubezpieczyć uczniów ze środków szkolnych? No i oczywiście sakramentalne pytanie: musi, powinien, czy może? Kto o tym decyduje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe