Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel wspomagający powinien prowadzić odrębny e-dziennik nauczyciela wspomagającego, czy wystarczy, że jest przypisany do nauczyciela prowadzącego lekcje i to on dodaje go do realizowanej lekcji? Szkoła ma e-dzienniki w Librusie.
Jako pedagog specjalny nauczyciel wspomagający prowadzi dziennik, do którego wpisuje tygodniowy rozkład swoich zajęć, zajęcia i czynności przeprowadzone w poszczególnych dniach, w tym informacje o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi współdziała przy wykonywaniu swoich zadań, oraz imiona i nazwiska uczniów objętych jego pomocą – zgodnie z § 18 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 1646 ze zm.). Omawiane rozporządzenie nie przewiduje odnotowywania w dzienniku lekcyjnym przez nauczyciela prowadzącego zajęcia obecności nauczyciela wspomagającego, natomiast jeśli istnieje taka możliwość techniczna i statut (lub polecenie dyrektora) wymaga od nauczyciela prowadzącego zajęcia dokonania wzmianki o nauczycielu wspomagającym, to należy w taki sposób wypełniać dziennik (art. 98 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). Wątpliwe jest, aby w dzienniku pedagoga nauczyciel wspomagający miał odnotowywać swoją obecność na zajęciach prowadzonych przez innego nauczyciela, zwłaszcza gdy została już wpisana do dziennika lekcyjnego według wewnętrznych regulacji szkoły, natomiast taki wymóg może na nauczyciela wspomagającego ewentualnie nakładać statut danej szkoły. Dziennik pedagoga powinien więc odzwierciedlać inne wykonane czynności i zajęcia, z tym zastrzeżeniem, że jeśli nauczyciel prowadzi z uczniem zajęcia wynikające z indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (np. rewalidacyjne, z pomocy psychologiczno-pedagogicznej), to odnotowuje się je w dzienniku innych zajęć – zgodnie z § 11 ust. 1 ww. rozporządzenia – i również wątpliwa jest zasadność dublowania wpisów także w dzienniku pedagoga. W przypadku prowadzenia dokumentacji w formie elektronicznej jej prowadzenie należy umożliwić również nauczycielowi wspomagającemu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zajęcia terapeutyczne są prowadzone w przedszkolu niepublicznym przez osobę oddelegowaną z firmy zewnętrznej (osoba posiada pełne kwalifikacje pedagogiczne). Zajęcia takie są prowadzone od czerwca 2019 r. Czy koszt takich zajęć można sfinansować z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Po reformie, do którego roku życia, wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, będą mogli korzystać z zajęć edukacyjno-terapeutycznych? Obecnie jest : gimnazjum do 21 r.ż. Do którego roku życia (po reformie) będą uczęszczać dzieci do szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak to jest z ubezpieczeniem uczniów w szkole? Powszechnie wiadomo, że jest ono nieobowiązkowe. No właśnie - nieobowiązkowe dla rodziców. Co w przypadku gdy 100% uczniów nie chce się ubezpieczać w szkole, a co najważniejsze nie jest nigdzie ubezpieczona? Czy w takiej sytuacji dyrektor szkoły musi ubezpieczyć uczniów ze środków szkolnych? No i oczywiście sakramentalne pytanie: musi, powinien, czy może? Kto o tym decyduje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile winna liczyć grupa na zajęcia z korekcji wad postawy tzw. gimnastyka korekcyjna (zajęcia zaliczane są do zajęć specjalistycznych zgodnie z rozporządzeniem z 9.08 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach … ) czyli zgodnie z zapisem do 5 osób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zatwierdzania i realizacji programu indywidualnego dla uczennicy szczególnie uzdolnionej w kl.1 LO. Uczennica chce uczyć się j, francuskiego, ale grupa językowa, do której została zapisana realizuje program na poziomie podstawowym. Uczennica zrezygnowała z uczęszczania do tej grupy, ale złożyła podanie o program indywidualny. Czy uczennica musi być zapisana do grupy? Czy można ją klasyfikować poza grupa za pomocą egzaminu klasyfikacyjnego i w oparciu o wyniki tegoż wydać zezwolenie na realizację programu, a byćmoże w drugiej klasie toku indywidualnego. Jak dokumentować przebieg nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe