Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba po ukończonych studiach wyższych z ekonomii, studiach podyplomowych z oligofrenopedagogiki i studiach podyplomowych z przygotowania pedagogicznego ma kwalifikacje do pracy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym na zajęciach rewalidacyjnych? lub z dziećmi z niepełnosprawnością głęboka na zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych?
Nauczyciel legitymujący się wykształceniem wyższym magisterskim z dowolnej uczelni i dowolnego kierunku studiów, który ukończył dodatkowo studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki oraz posiada przygotowanie pedagogiczne - zdobyte również studiach na studiach podyplomowych - ma pełne kwalifikacje do pracy w zawodzie nauczyciela z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o poradę, słuchacz dwukrotnie powtarzał semestr w gimnazjum dla dorosłych - bardzo skomplikowana sytuacja rodzinna, pobyt w ośrodkach wychowawczych - z zachowaniem procedur tzn., skreślany z listy słuchaczy po semestrach, w których nie uzyskał połowy wymaganych godzin, rodzice pisali wówczas prośby o możliwość powtarzania semestru. W czerwcu skreślony powrócił do rejonu, a kurator prosi czy istnieje możliwość ponownego zapisania 17-latka od stycznia do szkoły dla dorosłych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o ponowne zinterpretowanie pytania, ponieważ otrzymałam od Państwa dwie sprzeczne odpowiedzi. W związku z tym pytam ponownie jakie pensum będzie mieć godz. rewalidacyjna dla pedagoga, a jakie dla polonisty ?
Odpowiedz z 11.04.2018r.
Obliczenie uśrednionego pensum dla nauczyciela specjalisty (np. logopeda) z pensum 22 godziny i realizującego dodatkowo 4 godziny zajęć rewalidacyjnych: (22/22 + 4/18 = 1,22 et.; 22 godz.+4 godz.= 26 godz.; 26godz. : 1, 22 et. = 21,31 et., czyli po zaokrągleniu pensum to wynosi 21 godzin.
Odpowiedz z 26.09.2017r.
Rada Gminy uchwałą podjęła, że tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin pedagoga szkolnego wynosi 20. Pytanie brzmi jaki wymiar obowiązuje nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne oraz rewalidacyjno - wychowawcze nauczyciela, którego pensum wynosi 18? Czy te godziny powinny być liczone jak pensum nauczyciela specjalisty? Czy pedagog, który prowadzi te zajęcia ma poprawnie płacowe godziny z pensum 20?
Zajęcia rewalidacyjne i rewalidacyjno-wychowawcze nauczyciele prowadzą w ramach swojego pensum - nauczyciel przedmiotu z 18, specjalista ze swojego - np. 20. Nie są to zajęcia spacjalistyczne, wymienione w przepisach o pomocy psychologiczno-pedagogicznej a prowadzić je mogą zarówno nauczyciele specjaliści, jak i nauczyciele przedmiotowcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako dyrektor mogę nie wyrazić zgody na spotkanie przedwyborcze w naszej placówce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole mamy ewaluację zewnętrzną, czy wizytator może wejść na lekcję do nauczyciela bez wcześniejszego umówienia się z nim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie szkoły w kryteriach oceniania na ocenę celującą można umieścić zapis: „Stopień celujący otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania i wymagania programowe przedmiotu w danej klasie”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe