Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkole niepubliczne ma obowiązek zawrzeć w statucie informację o dokonywanie przez dyrektora oceny pracy nauczyciela zgodnie z nowym rozporządzeniem, które wchodzi w życie z dniem 1.09.2018? Czy w ogóle przedszkole niepubliczne ma obowiązek dokonywać oceny pracy nauczyciela?
Na podstawie art. 91b ust. 2 pkt 1 w zw. z art. 6a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. dyrektor niepublicznego przedszkola dokonuje oceny pracy nauczycieli (ma taki obowiązek) bez względu na wymiar ich zatrudnienia. Statut niepublicznego przedszkola określa kompetencje organów, w tym dyrektora, a w związku z tym powinien stanowić, że dyrektor dokonuje takiej oceny – art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Zbędne jest natomiast powoływanie w statucie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego, Dz.U. z 2018 r., poz. 1133. Dyrektor ma obowiązek je stosować, natomiast ewentualne zastąpienie dotychczasowych przepisów nowymi może w przyszłości skutkować koniecznością zmiany statutu. W sytuacji, gdy statut nie będzie wymieniał wśród kompetencji dyrektora dokonywania oceny pracy nauczycieli i tak dyrektor obowiązki w tym zakresie będzie musiał wykonywać na podstawie aktów prawnych wyższego rzędu którymi są przepisy powszechnie obowiązujące powołane na wstępie – KN i rozporządzenie MEN, a które dodatkowo powinien uzupełniać wewnętrzny regulamin określający wskaźniki oceny pracy nauczycieli, odnoszące się do poziomu spełniania poszczególnych kryteriów oceny pracy nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego oraz uwzględniające specyfikę pracy w danym przedszkolu, ustalony przez dyrektora po zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną i organizację związkową wymienioną w art. 6a ust. 14 KN.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto może prowadzić rewalidację z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pełny wykaz dokumentów obowiązujących w placówce wraz z opisem sposobu prowadzenia dokumentacji i terminami ich powstawania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie klas I LO po szkole podstawowej realizują zajęcia edukacyjne (matematyka, wos, geografia, j. angielski) na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Ci sami uczniowie realizują dwa typy zajęć. Jak wygląda kwestia oceniania? Czy uczniom wystawiana jest jedna ocena z przedmiotu czy na każdym poziomie oddzielna ocena z poziomu podstawowego i z poziomu rozszerzonego? Jak wygląda kwestia oceniania w świetle prawa oświatowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy interpretacji rozporządzenie MEN z dnia 13.08.15 w sprawie warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej: §2.1 5) uczeń przechodzący z klasy I lub II technikum może być przyjęty do klasy I publicznego LO. Pytanie: co oznacza słowo może, czy uczeń, który ukończył klasę pierwszą i uzyskał promocje do klasy II może być przyjęty do LO ale obowiązkowo do klasy I, czy może być przyjęty do klasy I ale nie musi bo dyrektor wzorem wcześniejszych lat może przyjąć ucznia do klasy drugiej i zorganizować ewentualne wyrównanie różnic programowych. Proszę o interpretacje zapisu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły, czy po zakończeniu powierzenia funkcji mogę skorzystać z art. 20 KN ( odprawa 6-miesięczna) i odejść na emeryturę( nie będzie dla mnie całego etatu nauczycielskiego w tej szkole).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe