Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przedszkolu niepublicznym można utworzyć stanowisko dyrektora do spraw pedagogicznych? Czy konieczne jest spełnienie w tym przypadku konkretnych warunków przez placówkę i czy osoba, która miałaby zajmować to stanowisko musi mieć jakieś konkretne definiowane prawem kompetencje? Zaznaczę, że w przedszkolu organem prowadzącym i dyrektorem jest ta sama osoba.
Na podstawie art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910, statut danego niepublicznego przedszkola wymienia organy przedszkola oraz ich szczegółowe kompetencje. Żaden obowiązujący przepis wyraźnie nie wyłącza możliwości utworzenia dwóch stanowisk dyrektora niepublicznego przedszkola, a więc statut może zawierać takie postanowienia (w tym przewidywać istnienie stanowiska dyrektora do spraw pedagogicznych) i w konsekwencji powinien także określać zakresy zadań na każdym stanowisku dyrektora. Przepisy nie określają kwalifikacji wymaganych do zajmowania stanowiska dyrektora w przedszkolu niepublicznym, a więc jeśli nie określa ich statut, o wystarczającej wiedzy lub wykształceniu danej osoby do pełnienia funkcji dyrektora do spraw pedagogicznych decyduje organ prowadzący dane niepubliczne przedszkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie kwestii na jakiej podstawie można przyjmować słuchacza do Liceum Ogólnokształcącego bezpośrednio na semestr III (trzeci) nauki na podstawie ukończenia przez delikwenta Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Czy możliwość ta dotyczy absolutnie każdego, kto legitymuje się świadectwem ukończenia ZSZ, nawet ktoś kto ukończył taką szkołę wiele lat temu (np. w latach 80-tych bądź 90-tych?)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w przedszkolu, który ukończył studium nauczycielskie o specjalności pedagogika przedszkolna od września 2020 r. posiada wymagane kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Samorząd terytorialny zastosował aktualne kwoty dotacji przeliczone w X 2017 r. od I 2017 roku,a nie od 1 listopada jak wynika z ar t78a-e ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty co skutkowało znacznym zmniejszeniem dotacji bieżącej. Czy to jest właściwe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązującego Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 czerwca 2018 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania wycieczek szkolnych wyjazd uczniów na zawody sportowe (z różnych klas) lub udział uczniów w konkursach należy postępować wg rozporządzenia, traktując wyjazd jako wycieczka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam kilka pytań:
1) Czy orzeczenie wydane ucznowi niedostosowanemu społecznie w związku z postanowieniem sądu o umieszczeniu w MOW zachowuje ważność, gdy uczeń opuszcza placówkę resocjalizacyjną? (ustaje przyczyna skierowania go do ośrodka) lub istnieje przyczyna uzasadniająca uchylenie orzeczenia z uwagi na zwolnienie ucznia. Czy można być niedostosowanym zwolnionym z MOW i realizować na tej podstawie kształcenie specjalne w oparciu o taką diagnozę? Czy nie jest to wewnętrznie sprzeczne?
2) Czy uczeń skierowany do placówki resocjalizacyjnej może realizować edukację w szkole masowej? Czy w przypadku takiego ucznia pkt. 3 zaleceń orzeczenia określający kształcenie również w placówkach ogólnodostępnych jest zapisem poprawnym? Czy takiemu uczniowi, któremu sąd nakazał kształcenie w ośrodku można w orzeczeniu jako jedną z form edukacji wpisać szkołę masową?
Nie spotkałam się jeszcze dotychczas z sytuacją skierowania nieletniego do MOW i jednocześnie realizowania przez niego kształcenia poza tą placówką, w szkole masowej. Jest to nawet w pewnym stopniu sprzeczne z centralnym systemem kierowania nieletnich. Każda placówka posiada bazę edukacyjną. Uczeń kierowany jest m.in. tam gdzie będzie mógł kontynuować naukę pozostając jeszcze w takim obowiązku do 18 r. życia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe