Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba prowadząca zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?
Wprowadząjąc zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne do rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej – stawodawca nie określił żadnych wymaganych kwalifikacji do ich prowadzenia. Natomiast z charakteru tych zajęć wynika, że mogą je prowadzić przede wszystkim szkolni specjaliści czyli pedagog szkolny oraz psycholog szkolny w ramach udzielanej przez siebie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz nauczyciel, który posiada kwalifikacje z zakresu socjoterapii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony w innej szkole chce od 01.01.2019r. przejść na urlop bezpłatny.
Czy możemy zatrudnić tego nauczyciela w naszej szkole na umowę na zastępstwo od 01.01.2019r. do 21.06.2019r, jeżeli jest on zatrudniony w innej szkole i tam przebywa na urlopie bezpłatnym.
Bardzo proszę jeżeli to możliwe o szybka odpowiedź.
Dziękuję
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o opinię w następującej sprawie. Jej kontekst to zmiany organizacyjne wynikające z faktu 'utraty' przez szkołę trzech klas zerowych, które uchwałą Rady Miasta przeniesione zostały w naszym mieście do przedszkoli. A teraz do rzeczy. Jest nauczycielka nauczania wczesnoszkolnego, która, mając kwalifikacje logopedyczne, a nie mając godzin w klasach 1-3, pełni właśnie obowiązki logopedy, a etat uzupełnia pracując w świetlicy szkolnej. W chwili obecnej jestem zmuszony do pozbawienia jej możliwości pracy w świetlicy i ograniczenia etatu do 11/20 (jako logopedzie). Owe godziny w świetlicy są mi bowiem niezbędne do zapewnienia choćby części etatu (16/26) jednej z nauczycielek, która straciłaby pracę wskutek wspomnianego ‘wyprowadzenia' klas zerowych ze szkoły. Czy takie posunięcie względem tej Pani jest zgodne z zasadami opisanymi w art. 20 KN? Czy może jeszcze inne przepisy mają tu zastosowanie? Czy mogę w pierwszej kolejności starać się zapewnić pracę tym osobom, które są zagrożone jej utratą wskutek 'utraty' przez szkołę 'zerówek'? Będę wdzięczny za rozjaśnienie mi spojrzenia na tę kwestię.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej specjalnej, w klasach dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, musi być zatrudniony doradca zawodowy i trzeba organizować dodatkowe zajęcia z doradztwa w klasach VII i VIII oraz w szkole przysposabiającej do pracy? Jakie kwalifikacje powinna mieć osoba realizująca doradztwo? Jaki jest wymiar godzinowy takich zajęć?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest kwota świadczenia urlopowego dla nauczycieli w 2018 r.?
- Pracownik niepedagogiczny jest zatrudniony ma umowę na czas określony do 30 czerwca 2017r. Pracuje w przedszkolu dwa lata na różnych stanowiskach. Czy trzeba mu wręczyć wypowiedzenie z pracy z dniem 1 kwietnia 2017r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe