Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą dla dorosłych, do której chcą uczęszczać słuchaczki z obywatelstwem ukraińskim. Jakie dokumenty powinny przedstawić, aby mogły uczęszczać do naszej placówki? Czy muszą mieć kartę tymczasowego lub stałego pobytu?
Zgodnie z art. 165 ust. 3 – 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (Dz.U. z 2017 r., poz. 1655 ze zm.) kandydatki do szkoły policealnej muszą wykazać posiadanie wykształcenia średniego lub uprawnień do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz złożyć zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu. Przyjęcie do szkoły publicznej nie jest uwarunkowane legalnością pobytu w Polsce, natomiast wpływa na prawo do korzystania z nauki nieodpłatnie (m.in. gdy kandydatki mają zezwolenie na pobyt stały na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ważną Kartę Polaka) a w pozostałych sytuacjach skorzystają z nauki za odpłatnością lub jako stypendystki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Osoba fizyczna jest organem prowadzącym niepubliczną szkołę podstawową. Szkoła posługuje się tym samym numerem NIP co osoba fizyczna, odrębne są numery REGON. Z dniem 31 sierpnia szkoła niepubliczna będzie likwidowana, a w jej miejsce z dniem 1 września powstanie szkoła publiczna prowadzona przez tę samą osobę fizyczną.
1. Czy w związku z tym konieczne są zmiany w CDEiG w związku z likwidacją szkoły?
2. Jak powinna wyglądać likwidacja takiej szkoły w kwestiach kadrowych i podatkowych? Czy powinniśmy dać wypowiedzenia pracownikom i zawrzeć z nimi nowe umowy w szkole publicznej? Co z PIT 11, PIT 4R i wyrejestrowaniem pracowników? Co z pracownicą, która jest w ciąży i w dniu likwidacji będzie na zasiłku macierzyńskim? Pracownicy mają umowy z niepubliczną szkołą, natomiast płatnikiem podatku i składek ZUS jest osoba fizyczna.
3. Osoba fizyczna prowadząca szkołę prowadzi KPiR, czy w związku z likwidacja powinna być otwarta nowa KPiR? Co z wyposażeniem zakupionym z dotacji? Czy powinny być przekazane protokołem przekazania kolejnej placówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź - Nauczycielka ukończyła studia na kierunku pedagogika, specjalność: edukacja wczesnoszkolna z przedszkolną z językiem angielskim. W suplemencie napisano: „Absolwent potrafi posługiwać się językiem angielskim, używając wymowy przystępnej i zrozumiałej dla odbiorcy. Sprawnie posługuje się czterema umiejętnościami językowymi (czytania, pisania, mówienia i słuchania). Umiejętności te pozwalają na wykorzystanie języka angielskiego w procesie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiada również stosowną wiedzę merytoryczną, która ułatwia odpowiedni dobór celów i metod nauczania języka angielskiego w młodszych klasach szkoły podstawowej i przedszkolu”. Nauczycielka nie posiada certyfikatu podstawowej znajomości języka angielskiego. Czy ma kwalifikacje do nauczania języka angielskiego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest klasyfikacja wypadków w szkole (lekki, ciężki to jakie)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka najwyższa kwota może widnieć na fakturze za zakup wyposażenia placówki (kąciki dla dzieci, zabawki, gry) w przedszkolu niepublicznym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w zakresie ustalenia zadań i obowiązków nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem w przedszkolu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe