Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka była zatrudniona od 01.09.2019 r. Na jej prośbą umowa została rozwiązana 31.10.2019 r. Czy w/w nauczycielce należy wypłacić trzynastkę?
Ponieważ nauczycielka została zatrudniona zgodnie z organizacją pracy szkoły, a więc od początku roku szkolnego, zwalnia ją to z wymogu przepracowania 6 miesięcy. Nauczycielka jest uprawniona do trzynastki w wysokości proporcjonalnej do przepracowanego okresu 2 miesięcy, zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 1, art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek strefy budżetowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1872).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy wypowiedź członka rady pedagogicznej bez jego zgody może być usunięta z protokołu w wyniku głosowania członków rady?
Proszę podać podstawy prawne.
2. Czy członek rady pedagogicznej może nie zgodzić się z treścią protokołu lub brakami w jego zawartości? Jak ma wówczas postąpić? I jaka podstawa prawna umożliwia mu odwołanie się od treści protokołu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi liczba dzieci w oddziałach IV-VIII szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej drodze następuje udostępnienie pracownikowi akt osobowych przez pracodawcę? Czy pracownik ma swobodny wgląd do dokumentacji pracowniczej? Czy takie same zasady należy stosować wobec byłych pracowników? Czy dokumenty znajdujące się w teczce osobowej mogą być przez pracownika kopiowane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji dotyczącej stosowania przepisów regulujących materię opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz opłat za korzystanie z wyżywienia w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jst.
Z chwilą wejścia w życie przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych zmianie uległ charakter opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłaty za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach i stały się niepodatkowymi należnościami budżetowymi o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Czy w związku z wejściem w życie powyższych przepisów nadal prawnie dopuszczalne jest zawieranie umów cywilnoprawnych pomiędzy Dyrektorem publicznej placówki oświatowej a rodzicami / opiekunami prawnymi dziecka, a jeżeli tak jaki jest dopuszczalny zakres materii, która może zostać uregulowana w tej umowie?
Czy – z uwagi na zmianę charakteru opłaty – możliwe i prawnie dopuszczalne jest uregulowanie zasad odpłatności za korzystanie z usług publicznego przedszkola prowadzonego przez gminę (w tym – odpłatności za wyżywienie) w taki sposób, aby od rodziców / prawnych opiekunów dzieci czasowo nie uczęszczające do placówki opłaty te nie były pobierane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak zgodnie z prawem wprowadzić zmiany do statutu biblioteki pedagogicznej w związku z koniecznością dostosowania go do zmienionych przepisów prawa oświatowego, które zaczną obowiązywać od 1 września 2022 r.? Odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 kwietnia 2003 r. w sprawie ramowego statutu publicznej biblioteki pedagogicznej (Dz. U. z 2003 r., poz. 825). Biblioteka Pedagogiczna w X nie jest filią żadnej biblioteki pedagogicznej. Zatrudnionych jest w niej mniej niż 3 nauczycieli. Do placówki nie mają zatem zastosowania przepisy art. 69 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.): w szkole lub placówce zatrudniającej co najmniej 3 nauczycieli działa rada pedagogiczna, która jest kolegialnym organem szkoły lub placówki w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki. Nauczyciele szkół zatrudniających mniej niż 3 nauczycieli są członkami rady pedagogicznej szkoły, której jest podporządkowana szkoła filialna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe