Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od której klasy wprowadza się Wychowanie do życia w rodzinie i ile godzin. Co jeśli nie ma nauczyciela z takim przygotowaniem i nie ma chętnych nauczycieli?
Na podstawie § 1 ust 2 i § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, Dz. U. z 2014 r., poz. 395 z późn. zm. od 1 września 2017 r. zajęcia WDŻR są realizowane w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, a w każdym roku szkolnym dla uczniów poszczególnych klas wymiar godzin zajęć wynosi po 14 godzin, w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców. Zgodnie z § 4 ust. 1 i 2 ww. rozporządzenia uczeń niepełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, jeżeli jego rodzice zgłoszą dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału ucznia w zajęciach, zaś uczeń pełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, jeżeli zgłosi dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację ze swojego udziału w zajęciach. Dla uczniów, którzy nie zrezygnowali z zajęć, szkołą ma obowiązek je zorganizować, gdyż w przeciwnym razie nie realizuje podstawy programowej, co kurator oświaty bada w ramach zewnętrznego nadzoru pedagogicznego z możliwymi konsekwencjami w postaci zaleceń, decyzji zobowiązującej do usunięcia uchybień i możliwością odwołania dyrektora publicznej szkoły, wykreślenia z ewidencji (czyli likwidacją) niepublicznej szkoły (art. 55 – art. 56, art. 169 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Dlatego wykwalifikowanego nauczyciela należy poszukiwać przez cały czas, aby zajęcia móc zorganizować chociażby pod koniec roku szkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy i w jakim terminie Zarząd Stowarzyszenia prowadzącego publiczną szkołę podstawową powinien podjąć uchwałę o przekształceniu szkoły sześcioletniej w ośmioletnią?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nowe rozporządzenie z marca dot. przyjęć do przedszkola odnosi się również do przedszkoli niepublicznych? Czy zasady rekrutacji można zawrzeć w procedurze rekrutacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie przepisów obowiązujących niepubliczne szkoły przysposabiające do zawodu dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dwóch uczniów z Ukrainy (rodzeństwo), przyjętych do I i VIII klasy notorycznie nie uczęszcza do szkoły (ponad 50 % nieobecności), lekceważą obowiązek szkolny. Nie pomagają rozmowy prośby, dodatkowe lekcje języka polskiego. Jakie konsekwencje możne zastosować szkoła wobec rodzica? Chcę nadmienić, że inni uczniowie z Ukrainy prawidłowo wywiązują się z obowiązku szkolnego. Wszyscy przyjęci do naszej szkoły są uchodźcami z Ukrainy przyjętymi w marcu 2022 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na konkursie na dyrektora w koncepcji rozwoju i funkcjonowania szkoły w jednym z punktów miałam stwierdzenie, że będę inspirować i wspomagać nauczycieli to wprowadzania programów innowacyjnych (szkoła cały czas takie programy prowadza). Wizytator zarzucił mi, że takiego punktu nie powinnam mieć ponieważ to jest obowiązek nauczyciela i mam dyscyplinować nauczycieli a nie zachęcać. Proszę o informację i podstawę prawną. Czy każdy nauczyciel ma obowiązek wprowadzać innowację?Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe