Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wzór pisma: odwołanie wicedyrektora w związku ze zmniejszoną liczbą oddziałów w szkole podstawowej.
………………………, …………………
(miejscowość, data)
Znak sprawy
Pani/Pan
……………………………………………………….................
Wicedyrektor szkoły
……………………………………………………....................
(nazwa szkoły)
Na podstawie art. 66 ust. 1 pkt. 2 w związku z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
(Dz. U. z 2017r. poz. 59 z późn.zm.) odwołuję Panią/Pana z dniem ………….. …….r. ze stanowiska wicedyrektora szkoły ( nazwa szkoły).
Powodem odwołania Pani/Pana ze stanowiska wicedyrektora szkoły (pełna nazwa szkoły) jest likwidacja tego stanowiska z powodu zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów.
W dniu ……. organ prowadzący podjął decyzję o likwidacji stanowiska wicedyrektora w związku ze zmniejszeniem liczby oddziałów w szkole (nazwa szkoły) od dnia 1 września …….r. (można przywołać, np. wytyczne do sporządzania arkuszy organizacji szkół na dany rok szkolny lub zatwierdzony przez organ prowadzący arkusz organizacji szkoły, z którego wynika, że nie będzie już w szkole stanowiska wicedyrektora szkoły w danym roku szkolnym).
Stanowisko wicedyrektora szkoły (nazwa szkoły), zgodnie z powołaną wyżej decyzją organu prowadzącego, ulegnie likwidacji z dniem 31 sierpnia ……….r. Od dnia 1 września ……….r. w szkole (nazwa szkoły) funkcjonować będzie … oddziałów. W stosunku do obecnego roku szkolnego, liczba oddziałów ulegnie zmniejszeniu o … (podać liczbę oddziałów), uniemożliwiając dalsze wypełnianie przez Panią/Pana zadań na tym stanowisku.
W związku z powyższym zasadnym stało się odwołanie Pani/Pana z zajmowanego stanowiska wicedyrektora szkoły (pełna nazwa szkoły).
……………………………………………………(podpis i pieczątka dyrektora szkoły)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry. Nauczyciel realizuje tzw. pensum łączone, tj.15 h biblioteki i 9 h nauczania indywidualnego. Ile w takiej sytuacji może mieć nadgodzin? Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 4 maja 2020 r. poradnie psychologiczno – pedagogiczne powróciły do pracy stacjonarnej. W komunikacie MEN czytamy: „czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.” Jaka jest podstawa prawna takiej możliwości wykonywania niektórych zadań np. zajęć logopedycznych w formie zdalnej i kto o tej możliwości decyduje? Czy w tej sytuacji dyrektor powinien zlecić pracownikowi pracę zdalną na piśmie z oznaczeniem miejsca i czasu jej wykonywania? Czy ze względów bezpieczeństwa konieczność ograniczenia kontaktów przy trudnych warunkach funkcjonowania poradni (mała liczba pomieszczeń w stosunku do liczby pracowników) jest wystarczającym powodem zlecenia przez dyrektora niektórych zadań w formie zdalnej? Czy w tej sytuacji w składnikach wynagrodzenia za godziny pracy zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik na odległość w innym miejscu niż budynek poradni należy uwzględnić dodatek za trudne warunki pracy, czy nie uwzględniać i z czego to wynika? Jak należy zakwalifikować zajęcia prowadzone w budynku poradni, ale z wykorzystaniem metod i technik na odległość np. wywiad, porady, konsultacje telefoniczne, zajęcia logopedyczne przez Skype – do zajęć stacjonarnych czy prowadzonych zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w dokumentacji szkolnej wpisuje się nieżyjących rodziców (np. w rubryce rodzice, opiekunowie prawni w dzienniku lekcyjnym)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy orzeczenie Komisji Lekarskiej do spraw inwalidztwa i zatrudnienia z 1993roku w sprawie zaliczenia do III grupy inwalidów z ogólnego stanu zdrowia jest dokumentem wystarczającym do potwierdzenia niepełnosprawności jednego z rodziców kandydata w rekrutacji do przedszkola.
Wg zarządzenia wójta gminy w sprawie rekrutacji dzieci do przedszkola niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata potwierdza orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę odroczyć dziecko ur. w 2009r. od realizacji obowiązku szkolnego w 2015/2016. Dziecko było badane w poradni, ale z opinii wydanej przez poradnię wynika, że powinno rozpocząć naukę w klasie I. Jednak mama dziecka twierdzi, że jej syn powinien jeszcze rok uczęszczać do oddziału przedszkolnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe