Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę niepubliczne przedszkole. Czy mogę mieć więcej dzieci w oddziale, czy poniższy przepis też mnie dotyczy? „Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (Dz. U. z 2020 r., poz. 1520) zajęcia w punkcie lub zespole są prowadzone w grupach liczących od 3 do 25 dzieci, przy jednoczesnym jednoznacznym określeniu, że w punkcie przedszkolnym/zespole wychowania przedszkolnego nie może być więcej niż 25 dzieci”.
Wskazany w pytaniu przepis pochodzi z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1520), które reguluje zasady prowadzenia wychowania przedszkolnego przez podmioty inne niż przedszkola i oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych tj. w punktach przedszkolnych i zespołach wychowania przedszkolnego. Przepisów tego rozporządzenia nie stosuje się do przedszkoli niepublicznych.
W przypadku przedszkoli niepublicznych podmioty prowadzące przedszkola, działając na podstawie art. 172 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) nadając przedszkolom niepublicznym statuty muszą uwzględniać m.in. przepisy art. 102 ust. 1 i 2 Prawa oświatowego. Zgodnie z art. 102. ust. 1 pkt 9 Prawa oświatowego statut przedszkola określa organizację pracy przedszkola, w tym organizację wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, jeżeli przedszkole takie wspomaganie prowadzi, a także zajęć rewalidacyjno – wychowawczych, jeżeli przedszkole takie zajęcia prowadzi.
W statucie przedszkola niepublicznego należy zatem w ramach zasad organizacji pracy przedszkola ustalić maksymalną liczbę dzieci w oddziale. Liczba dzieci w oddziale w przedszkolu niepublicznym nie musi odpowiadać liczbie dzieci w przedszkolu publicznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego (zalecane warunki i sposób realizacji) znajduje się zapis: pkt.4 ,,pozostały czas przeznacza się na realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych". Co to oznacza? Czy zajęcia specjalistyczne prowadzone indywidualnie z dziećmi przez nauczycieli specjalistów typu: logopedyczne, rewalidacyjne, korekcyjno- kompensacyjne muszą być prowadzone w ramach 5 godzinnej bezpłatnej realizacji podstawy programowej czy mają się odbywać po godzinie 13.00, czyli poza bezpłatną realizacją podstawy programowej jako zajęcia dodatkowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ma ktoś prawo zakwestionować opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wystawioną przez niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną dla dziecka beż orzeczenia o niepełnosprawności, lecz na podstawie innych deficytów (opinia została przez powołany zespół). Czy jest ryzyko nakazu zwrotu przyznanej na to wspomaganie subwencji, którą otrzymuje realizująca je niepubliczna poradnia, która tą opinię wystawiła?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2015 jestem p.o. dyrektora szkoły podstawowej , również od tego samego dnia w mojej szkole zatrudniony jest nauczyciel języka polskiego (na 10 m-cy czyli na okres mojego pełnienia obowiązków). Tenże nauczyciel wystąpił z wnioskiem o ocenę jego pracy. Jest mi o tyle trudno, że pracuję z tym Panem zaledwie 8 miesięcy, czy są przepisy, które ewentualnie pozwalają na zasięgnięcie opinii z poprzedniej placówki? Pracował w niej 18 lat , czy jestem zmuszona wydać ocenę na podstawie wiedzy, którą posiadam na obecną chwilę. Nadmieniam że z dniem 30 czerwca 2016 formalnie ten Pan przestaje być pracownikiem naszej szkoły. A termin wydania oceny mam do 2 lipca 2016.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym otrzymać dokument dot. monitorowania realizacji podstawy programowej w przedszkolu. Ten, który Państwo prezentujecie na stronie, a który jest aktualiazowany 7.08.2017r. jest dokumentem, w którym powołujecie się Państwo na podstawy prawne, które już nie obowiązują ponadto nowa podastawa wychowania przedszkolnego z dnia 14.02.2017r. ma cztery obszary. Prosze o opracowanie aktualnego dokumentu
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty związane z bezpieczeństwem powinny znajdować się w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe