Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczestnicząc w pewnym szkoleniu , otrzymałam informację ,że do końca września 2017r. trzeba opracować programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami. W placówce niepublicznej, nasi uczniowie z w/w niepełnosprawnością maja opracowane indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne na etap edukacyjny, a wychowankowie z głęboką niepełnosprawnością na okres 5 lat, czyli na czas ważności orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zespołowych. Czy wobec tego nasi uczniowie muszą mieć opracowane , nowe indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne i rewalidacyjno-wychowawcze?
Na wspomnianym szkoleniu prawdopodobnie sygnalizowano zmiany, jakie wprowadza w tej kwestii rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym – będzie ogłoszone w Dzienniku Ustaw z dnia 24 bm. Zapewne chodzi tu o zmiany wprowadzone w § 6. – poświęconym procedurze opracowania i zawartości Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego oraz § 9. mówiący, że IPET-y opracowane dla uczniów przed dniem wejścia w życie rozporządzenia należy dostosować do wymogów określonych w rozporządzeniu w terminie do dnia 30 września 2017 r. Trzeba więc przeanalizować IPET-y swoich podopiecznych i zmodyfikować je zgodnie z nowymi wymogami.
Proszę też mieć na uwadze, że w/w rozporządzenie w ogóle nie dotyczy programów rewalidacyjno-wychowawczych opracowywanych i realizowanych z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębokim. W tej kwestii nadal obowiązują zapisy rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. 2013 poz. 529).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel posiada ocenę pracy z grudnia 2018r. Czy ta ocena jest aktualna i można ją podać we wniosku o nagrodę kuratora?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Z niezależnych przyczyn uczeń klasy 8 zmienia szkołę w listopadzie. Uczył się j. angielskiego i j. włoskiego od kl. 4. W obecnej szkole jest j. angielski i j. niemiecki. Jaką ocenę wpisać uczniowi na świadectwo końcoworoczne? Jak rozpocząć naukę j. niemieckiego dla takiego ucznia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w bursie międzyszkolnej. Dyrektor placówki jest osobą niepedagogiczną. Ja jako nauczyciel pełnię funkcję kierownika ds. nadzoru pedagogicznego. Czy na opracowanych przeze mnie dokumentach muszą widnieć podpisy dyrektora (komunikaty, uchwały, protokoły, grafiki pracy, omówienie obserwacji zajęć wychowawców, plany pracy, scenariusze zajęć i pozostałe dokumenty pedagogiczne).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może być w komisji na egzaminie gimnazjalnym lub ósmoklasisty w innej szkole bez poinformowania dyrektora swojej macierzystej placówki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe