Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole ogólnodostępnej prowadzone są indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim. Uczeń ma inne niepełnosprawności fizyczne, m.in. nie porusza się samodzielnie. Nauczyciel otrzymuje 2 dodatki: za warunki pracy uciążliwe i trudne. Czy nauczyciel ma obowiązek karmić ucznia, przebierać, zmieniać odzież na czystą, itp?
Do obowiązków nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze na terenie szkoły, należy sprawowanie nad uczniem stałej opieki oraz udzielanie mu pomocy, a zatem także karmienie, przebieranie itp. – właśnie za te czynności nauczycielowi przysługuje dodatek „za uciążliwe warunki pracy” . Natomiast dodatek „za trudne warunki pracy” otrzymuje on z tytułu prowadzenia zajęć z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. Tak stanowi par. 8 ust.7 oraz par. 9 ust 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (ze zm.) oraz art. 34 ust. 1 ustawy Karta Nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kiedy należy sporządzić protokół powypadkowy ucznia? Jak sama nazwa protokołu wskazuje protokół powinien być sporządzany w momencie, kiedy zakwalifikujemy dane zdarzenie jako wypadek. Definicja wypadku w przypadku ucznia jest niezwykle "Nieprecyzyjna": wypadek to zdarzenie, które: ma charakter nagły, spowodowane jest przyczyną zewnętrzną, nastąpiło w związku z pracą, spowodowało uraz lub śmierć.. Co należy w takim razie uznać za uraz? Czy drobna rana/ skaleczenie/ otarcie /siniak w szkole to uraz i należy to kwalifikować jako wypadek i sporządzać protokół powypadkowy? Jakie warunki musi spełnić zdarzenie/incydent w szkole, by uznać je za wypadek ucznia? Czy dziecko, które po zajęciach szkolnych zamiast pójść do domu, a poszło na boisko szkolne pograć w piłkę i złamało nogę, uległo w szkole wypadkowi i należy powołać komisję? W mojej placówce dochodzi czasem do - moim zdaniem - absurdalnych sytuacji. Sporządzamy protokoły do "wszystkiego", bo takie jest zalecenie organu nadzorującego placówkę. Czasami są to trzy komisje powypadkowe dziennie. Może zbyt pochopnie lub niepotrzebnie powołuję zespół powypadkowy? Np. uczeń biegnąc korytarzem upada, nie ma żadnej oczywistej przeszkody, nie ma widocznego urazu, udzielana jest mu pomoc w gabinecie (zimny okład), nie ma zdaniem pielęgniarki potrzeby dalszych działań, rodzice powiadomieni, miejsce zdarzenia w porządku, brak przyczyny zewnętrznej, uczeń czuje się dobrze, chodzi do szkoły ... . Czy to jest wypadek? Bo zdaniem wizytatorów - tak i należy sporządzić protokół powypadkowy. Proszę o wyjaśnienie tematu: 1. Kiedy protokół powypadkowy? 2. Kiedy kwalifikujemy zdarzenie jako wypadek ucznia w szkole? 3. Kiedy powiadamy Radę Rodziców i Organ prowadzący tj. czy bezpośrednio po zdarzeniu, czy po uznaniu zdarzenia za wypadek?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może realizować godziny karciane( art.42 KN) pracując tylko z jednym uczniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałem orzeczenie o kształceniu specjalnym dla dziecka z niedosłuchem. Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który będzie prowadził rewalidację z dzieckiem, a jakie nauczyciel wspomagający?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń po diagnozie w poradni psychologiczno-pedagogicznej otrzymał opinię, w której ZALECENIEM są zajęcia korekcyjno - kompensacyjne. Czy takie zajęcia może prowadzić nauczyciel po oligofrenopedagogice oraz wczesnym wspomaganiu rozwoju i pracy z dzieckiem autystycznym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 obowiązują nowe wzory arkuszy ocen dla uczniów klas pierwszych (MEN-I/37a/2). Jak powinniśmy postąpić w sytuacji, gdy w tym samym roku szkolnym dochodzi do nas uczeń do klasy, np.VII? Czy założyć mu należy arkusz obowiązujący obecnie dla uczniów klas VII (MEN-I/37/2), założony zgodnie z obowiązującym wzorem dla roku szkolnego 2011/2012, gdy uczniowie z tego rocznika rozpoczynali naukę w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe